amundsf Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Hei! Har et reletivt stort dokument (ca. 75 sider). Har satt inn en del tekstbokser - ble vel drøye 50 stykker. Disse er med tekstbryting av type "firkantet". Problemet er selvsagt at tekstboksene ikke forskyver seg når man legger til/trekker fra linjer. Det er en smule tungvindt å vedlikeholde... Spesielt blir det tungvindt når jeg nå fant ut at til og med ved ctrl+enter så flytter de seg ikke helt korrekt. Hvis jeg nå da gjør endringer i toppen av dokumentet virker det som at jeg har 50 tekstbokser å kontrollere at står på korrekt plass. F***. Noen som har noen tips til om/hvordan jeg kan stille inn så tekstboksene står fast på korrekt plass i forhold til ordinær tekst rundt? Dette må da være et universelt problem som microsoft har laget en løsning for??? Det funker jo bra for f.eks. bilder.... Men jækla tungvindt å måtte vedlikeholde tekstbokser via bilder da (Har sett valget "tekstbokskobling", men så vidt jeg har skjønt gjelder dette kun kobling mellom ulike tekstbokser???). PS! Har office 2010. På forhånd takk så mye for hjelpen! Endret 28. august 2010 av amundsf Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Fant det skjæl For andre som måtte lure: Høyreklikk på tekstkboksen Formater autofigur Fane: Oppsett Trykk på knappen avansert nederst til høyre Hak av for "flytt objektet med teksten" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå