Moal Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hei, Skal kjøpe en aygo som står i Bergen, men jeg bor i Tromsø, og har ikke så veldig lyst å kjøre hele veien opp til Tromsø i en bil som er egnet for bykjøring. Så hva er de beste frakt alternativene? Har snakket med norlines (hurtigruta), de ville ha 12500kr, noe som er 10% av verdien på bilen. Autotransport.no vil ha 9109kr i følge deres priskalkulator. Har tenkt på å dra ned med fly for så å ta den med selv i hurtigruta for 1900kr + lugar ca. 4000kr. Da blir det totalt 8000kr inkludert flybillet og mat. Mister også da en del skole o.l. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Solhaug Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Anbefaler deg og heller bare kjøre bilen oppover. Sparer mye tid og penger Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Anbefaler deg og heller bare kjøre bilen oppover. Sparer mye tid og penger +1 Husk gps Lenke til kommentar
rublings Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Vil tro Aygoen fint klarer den turen Det vil også klart være det billigste. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Ta hurtigruta fra Bergen som passasjer m/bil istedet for som gods-frakt - enten hele strekningen - eller delvis kombinert med kjøring. Det blir mye billigere. Ellers så er Aygo en vanlig bil som alle andre biler og ingen har vel noe problemer med langkjøring med denne (selv om det er en "småbil") . Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Om du først skal ta turen selv, så ta høyde for en del pauser undervegs for å strekke på rygg og bein. Er ikke av den komfortable sorten, Aygo. 1 Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Hurtigruten har sommertilbud på "korte" reiser med 50 % rabatt, kan jo f.eks. ta strekningen Bergen - Trondheim med ferja til 1200 kr. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Dra ned på fredag etter skolen, og så er du hjemme på lørdag. Sov på søndag. Lenke til kommentar
lilleninni Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Anbefaler deg og heller bare kjøre bilen oppover. Sparer mye tid og penger +1 Husk gps Helt enig. kjør nordover. er du uvant med å kjøre lengre strekker bør du nok beregne en overnatting eller to, blir veldig lett slitsomt med mer enn 8-10 timers effektiv kjøretid pr dag. Aner ikke hvordan det er å kjøre fra vestlandet, men fra Oslo til Tromsø er det ca 24 timer effektiv kjøretid (når du følger fartsgrensene +/- 10%), og da kommer pauser i tillegg. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Dra ned på fredag etter skolen, og så er du hjemme på lørdag. Sov på søndag. Tar jeg ikke feil så er det 23 timer kjøring eller noe slikt fra Tromsø til Bergen. Jeg ville satt av helga til å kjøre. Litt ork å kjøre 46/47 timer i løpet av en helg, men det er veldig godt "betalt". Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Kjøp billett til bilen på Hurtigruta, og få selger til å kjøre ombord bilen og sende deg nøklene i posten. Mye billigere enn å sende den som gods med Hurtigruta. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Kjøp billett til bilen på Hurtigruta, og få selger til å kjøre ombord bilen og sende deg nøklene i posten. Mye billigere enn å sende den som gods med Hurtigruta. Nøklene må ligge i bilen, i tilfelle den må flyttes. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Dra ned på fredag etter skolen, og så er du hjemme på lørdag. Sov på søndag. Tar jeg ikke feil så er det 23 timer kjøring eller noe slikt fra Tromsø til Bergen. Jeg ville satt av helga til å kjøre. Litt ork å kjøre 46/47 timer i løpet av en helg, men det er veldig godt "betalt". Det er vell snakk om kjøring kun ene veien, fra bergen til tromsø... Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Kjøp billett til bilen på Hurtigruta, og få selger til å kjøre ombord bilen og sende deg nøklene i posten. Mye billigere enn å sende den som gods med Hurtigruta. Nøklene må ligge i bilen, i tilfelle den må flyttes. Står ingenting om det på Hurtigrutens sider. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Dra ned på fredag etter skolen, og så er du hjemme på lørdag. Sov på søndag. Tar jeg ikke feil så er det 23 timer kjøring eller noe slikt fra Tromsø til Bergen. Jeg ville satt av helga til å kjøre. Litt ork å kjøre 46/47 timer i løpet av en helg, men det er veldig godt "betalt". Det er vell snakk om kjøring kun ene veien, fra bergen til tromsø... Om så er tilfelle ser jeg ikke noe problem med å kjøre hele stykke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå