konduktans Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hei! Dette er sikkert et feilplassert og litt på kanten spørsmål, men tror ikke det skal bryte retningslinjene. Jeg har CD-key til Win7, men ikke installasjonsfil eller -iso. Kan jeg bare laste ned den mest seedede på bukta, og skrive inn CD-key, eller er det ulovlig? Får gratis Win7 gjennom UIO, men har ikke tid til å vente på det. Trenger det til i morgen(og helst lovlig)!!! Takk for alle svar (Til moderator, beklager om det er feilpostet og strider mot retningslinjene, men jeg poster i god tro!) Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hvis du får gratis Win 7 gjennom UIO har du vel tilgang til MSDNAA? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Ingen anelse. Var på fest på mandag, og da fikk jeg beskjed om å sende mail til *insert random email here*, og siden jeg ikke hadde batteri på telefonen, fikk jeg ikke skrevet det ned. Men om du veit hvordan jeg får tak i free Win7 via UIO, så fyr løs! Lenke til kommentar
Korka Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Ja du kan laste ned fra bukta og skrive inn din egen CD-key der. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Ingen anelse. Var på fest på mandag, og da fikk jeg beskjed om å sende mail til *insert random email here*, og siden jeg ikke hadde batteri på telefonen, fikk jeg ikke skrevet det ned. Men om du veit hvordan jeg får tak i free Win7 via UIO, så fyr løs! Hvis dere har samme opplegg som NITH, så har dere en MSDN AA side dere kan laste ned fra. Bare sjekk sidene til skolen eller spør IT-ansvarlig, så finner du det ut. Men godt mulig du bare kan laste ned fra bukta og bruke key'en du har. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Den fra bukta funka ikke. Det var Ultimate, og jeg har key til HP. Så ble ikke helt lovlig allikevel. Men det kan Microsoft takke seg selv for, når de gir meg en bedriten cd-key og ingen CD med Win7 HP. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Den fra bukta funka ikke. Det var Ultimate, og jeg har key til HP. Så ble ikke helt lovlig allikevel. Men det kan Microsoft takke seg selv for, når de gir meg en bedriten cd-key og ingen CD med Win7 HP. Det er vel neppe Microsoft som har gitt deg denne nøkkelen, for de har det ikke med å gi ut gratis produktnøkler til Windows 7. Så du har fått den fra ett annet sted, og de er ansvarlig for å gi deg tilgang til å enten få et fysisk medium eller muligheten til å laste ned .iso filen. Husk at er dette en nøkkel som har stått under en pc, er det en COA nøkkel som kun tilhører den pcen den sto på, og kan ikke lovlig brukes noe annet sted. Og via skolen får du vanligvis kun tilgang til Windows 7 Pro, og ikke HP, så tviler på at den nøkkelen kom fra skolen. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Prøvde du telefonaktivering eller gav du opp når nett-basert aktivering ikke fungerte? Telefonaktivering er nødvendig når man bruker slike key-er med "uorginalt" medium, Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Ja du kan laste ned fra bukta og skrive inn din egen CD-key der. Og så får du bare håpe at du ikke får med en key-logger eller et root-kit eller noe annet gøy i samme slengen ... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Prøvde du telefonaktivering eller gav du opp når nett-basert aktivering ikke fungerte? Telefonaktivering er nødvendig når man bruker slike key-er med "uorginalt" medium, En Home Premium nøkkel funker uansett ikke på en Ultimate installasjon, samme hvor nøkkelen eller mediumet kommer fra. For å aktivere den "gratis" lisensen han har fått, må han i det minste laste ned Home Premium, eller redigere Ultimate .iso filen og fjerne ei.cfg filen, slik at han kan installere HP. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Den står under en pc jeg kjøpte. Er det noen måte å se om jeg fikk med noe dritt med Win7-en min? Har kjørt full avast søk. Den jeg "kjøpte" var den med flest "frø" på "bukta". Det er vel ikke 2500+ som har lastet ned og deler en virusbefengt Win7? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Den står under en pc jeg kjøpte. Er det noen måte å se om jeg fikk med noe dritt med Win7-en min? Har kjørt full avast søk. Den jeg "kjøpte" var den med flest "frø" på "bukta". Det er vel ikke 2500+ som har lastet ned og deler en virusbefengt Win7? Kanskje kanskje ikke Bruker pirat Ultimate selv. Har 10 lovlige keys til Pro versjonen, men iso filen jeg laste ned via Msdnaa har en feil som gjør at det oppstår en hakking i W7 og nå har de tatt vekk muligheten til å laste ned ISO filer derfra. Men jeg har pirat fra et lukket invite only nettverk da, så er litt tryggere. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Den står under en pc jeg kjøpte. Er det noen måte å se om jeg fikk med noe dritt med Win7-en min? Har kjørt full avast søk. Den jeg "kjøpte" var den med flest "frø" på "bukta". Det er vel ikke 2500+ som har lastet ned og deler en virusbefengt Win7? Det er fult mulig. Uansett må du ha en versjon som stemmer overens med lisensnøkkelen din (her finnes det både OE;Produsentmerket og Microsoft-utgaver av de forskjellige typene). Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 I stedet for å laste ned fra bukta eller andre tvilsomme sider, last ned direkte fra Microsoft. Siden vi ikke er der at jeg kan poste en direkte link, så bruker dere Google og søker etter: Windows 7 Digital River direct links: English, Spanish, German, French; X86 & X64 Disse filene er direkte fra Microsoft sine servere, ingen mellommenn, ingen virus etc. Ergo MYE tryggere enn alt det andre. ang til dere som har nøkler men ikke riktig Win7 versjon. En HVER Windows 7 plate inneholder ALLE versjonene. Så har man lastet ned en versjon, fjerner man bare ei.cfg filen fra sources mappen, lagrer .iso filen og brenner den ut (eller legger den på USB penn) og så kan du intallere den versjonen du har ekte nøkler til. Enkelt å greit. 32bit versjonen inneholder alle fra Starter til Ultimate 64bit versjonen inneholder alle fra Home Premium til Ultimate. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Litt gammel tråd, men tenkte bare å poengtere; Jeg går på HiO hvor vi har MSDNAA (virker som om det er det er snakk om her og), og vi har muligheten til å laste ned diverse MS-programmer fra en server som ligger på skolen, som f. eks sitter jeg på Win7 x64 Pro som kom i en .iso og med tillagt .iso fil. Var bare å pakke ut å legge over på minnepenn og voilá, og farten var helt grei i forhold til piracy. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 I stedet for å laste ned fra bukta eller andre tvilsomme sider, last ned direkte fra Microsoft. Siden vi ikke er der at jeg kan poste en direkte link, så bruker dere Google og søker etter: Windows 7 Digital River direct links: English, Spanish, German, French; X86 & X64 Disse filene er direkte fra Microsoft sine servere, ingen mellommenn, ingen virus etc. Ergo MYE tryggere enn alt det andre. ang til dere som har nøkler men ikke riktig Win7 versjon. En HVER Windows 7 plate inneholder ALLE versjonene. Så har man lastet ned en versjon, fjerner man bare ei.cfg filen fra sources mappen, lagrer .iso filen og brenner den ut (eller legger den på USB penn) og så kan du intallere den versjonen du har ekte nøkler til. Enkelt å greit. 32bit versjonen inneholder alle fra Starter til Ultimate 64bit versjonen inneholder alle fra Home Premium til Ultimate. Hvis jeg fjerner denne ei.cfg filen, vil da min fullversjonplate fungere med OEM nøkkler også ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Det der er jo bare tull. "Direkte" nedlastning fra en IP basert server. Digital River er det eneste stedet man kan laste ned Win7 og Office 2010 direkte og helt trygt. Alle andre steder anses som utrygge, i alle fall dette her... Endret 16. oktober 2010 av Hårek Fjernet linker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå