TomasK Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Er det noen av dere som fortsatt bruker disse gamle Commodore maskinene som C64 og C128? Ev. Amiga 2000 og sånn.. Da tenker jeg på forholdsvis aktiv bruk, dvs spill og nett. Noen som forresten bruker C64/128 maskin på nett? Til IRC og surfing? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Dette innlegget er faktisk skrevet på en C64! Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Hva slags hardware bruker du for å koble mot nett? Nettverkskort og bredbånd? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Går det an å surfe på nettet med en C64 da? Trenger nok i så fall litt mer ekstrautstyr enn "plain" C64 med kassettspiller, som jeg har, antar jeg... Noen år siden sist jeg brukte den, for øvrig. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Nei, du trenger faktisk kun maskinen + ev. et nettverkskort hvis du har bredbånd. Det finnes flere webbrowsere som ikke krever mer enn standard, men selvsagt: det finnes de vesentlig mer avanserte som krever SuperCPU osv.. Bør vel gjerne ha diskettstasjon også. Faktisk går det fint å kjøre webserver på en helt standard C64, men da med floppy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå