Gå til innhold

[Løst] Kan kanskje ha klart å knekke Sata-Porten på harddisken

Anbefalte innlegg

Hei, idag kjøpte jeg en ny harddisk og installerte Windows.

Alt gikk helt fint.

Skulle sette inn de 3 andre harddiskene, som jeg bruker til lagbring, men her gikk det kalt.

Har et Antec P180 (tror jeg), og jeg har 4 harddisker i brunn-brønnen. Har hatt 4 der før, og alt har gått fint.

Har holdt på med ting i hele tag, ca. 8 timer, så var trøtt og sliten, og ville bli fort ferdig.

Da jeg satt de inn, dyttet jeg litt for hardt.

Plastikken på den sata-porten hang igjen på sata-kabelen, så sata-kabelen ble "fylt" med plastikken, mens bare pinnene er igjen på harddisken.

Prøve å feste den igjen, og den gikk fint på, men kjente at den var helt løs og kunne knekke når som helst (pinnene), derfor bare la jeg den til siden.

Har endel dokumenter osv. på den som jeg gjerne skulle ha hatt ut. Er ikke livsnødvendig (gamle skole-filer, backup, bilder, musikk ++), vil som sagt gjerne ha det ut, men er ikke akutalt å sende inn til firmaer eller ligende som koster 1,000-vis.

Så til spørsmålet, er det en måte jeg kan få ut innholdet på?

Legge disken helst stille så pinnene ikke blir knekt, dytte inn kabelen og koble den til å flytte tingene på til en annen disk?

Å kjøpe en docings-stasjon og sette den oppi, og flytte filene?

Eller noe annet?

Kan legge ut bilder av begge delene hvis nødvending/ønskelig.

Takker for all (seriøs) hjelp :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er den beste muligheten: "Legge disken helst stille så pinnene ikke blir knekt, dytte inn kabelen og koble den til å flytte tingene på til en annen disk?"

Burde gå greit å rette "pinnen" slik at de treffer kontaktpunktene i SATA kabelen, om alle er tilstede...

Alle pinnene er tilstede og rette.

Det går også ann å koble til kabelen uten mye motstand.

Så jeg kan legge den stille, koble den til hovedkortet, og sjekke om den kommer opp i Datamaskin eller Diskbehandling?

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...