Eriond Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg har en Netgear Readynas duo som jeg har satt opp som mediaserver. Dette fungerer innimellom strålende, men ikke alltid mot PS3. Det som er mitt problem, er at PS3 ikke finner mediaserveren uten at de er knyttet sammen via samme switch. Jeg har en Linksys router som er levert av bredbåndsleverandøren min. Innløpet ligger sånn at denne står plassert ved siden av Tv, receiver og PS3. Derfor er det det aller enkleste å bruke kabel rett fra denne til PS3. Jeg har strakt en kabel fra Router til en Dlink gigabit-switch som står i ett annet rom sammen med Pc, NAS og Trådløst aksesspunkt. Så lenge alt er koblet slik får jeg ikke kontakt med mediaserver. MEN dersom jeg aktiverer den trådløse forbindelsen på PS3, og kobler meg til nettverket på den måten, finner PS3 mediaserveren med en gang. Da er altså NAS og trådløst aksesspunkt tilkoblet samme switch. Hvis jeg nå flytter NAS og kobler den direkte til routeren, finner ikke PS3 den på trådløs tilkobling, men blir ingen problem på kablet forbindelse. Er det noen som forstår hva jeg prøver å forklare her, og har forslag til hva som må gjøres for å få kontakt uansett plassering og forbindelse? Jeg kunne selvsagt valgt å være lykkelig fornøyd med å bruke trådløs overføring, men hastigheten på denne er desverre for lav til å fungere knirkefritt. Forsøk på nettverkskart: ....Squeezebox ........... Trådløst Aksesspunkt ...... /.......................... / Router --->--->---> Switch --> NAS ...... \............................\ ........PS3 ....................... Pc Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 problemet ligger vel i at de blir liggende på forskjellige subnet. kan du ikke angi ip til serveren direkte på PS3en? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Tror ikke det... Skal sjekke selvsagt Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 sjekket nå, og jeg kan iallefall ikke det på minP(hat)S3. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Nei, desverre. Har vært innom hver eneste meny for å se nå. Jeg har også phat PS3 forresten. Er det mulig å slå sammen subnet? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Har prøvd med en annen router nå, og da funket det som jeg vil. Men den kommer jeg ikke på internett med Har vært inne og sett på innstillingene i den routeren jeg har, men finner ikke noe opplagt som gjør dette. Får høre med bredbåndsleverandøren min om det er mulig å bytte router eller evt oppgradere firmware på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå