adaptec Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Har Win7 Starter på en Asus eee. Fungerte utmerket inntil 2 uker siden. Reinstallerte Win7 og alt fungerte igjen frem til i går. Det som skjer er: 1. Internettsider kommer ikke alltid opp, må trykke F5 (reload) 1-3 ganger før siden kommer opp. 2. Laste ned filer fungerer ikke. Kommer "Tilkoblingen er avbrutt" enten før den begynner eller under nedlastinga. Kommer aldri til 100% og sjelden over 50. 3. Streame videoer er umulig. Hvis de starter så stopper de igjen etter få sekunder. Bruker IE, men la inn Firefox bare for å prøve. Skjer nøyaktig det samme der. Har flere maskiner på nettverket som fungerer utmerket så det er noe lokalt på maskina som skjer, men aner ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke. Noen tips? Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Vil gjette på at signalet til din trådløse nettforbindelse er for dårlig. Hva slags signalstyrke får du fra routeren ? Mange trådløse routere liker dårlig å bli bombadert av f.eks p2p connections over tid (f.eks bittorrent) og da kan det lønne seg å restarte routeren. Akamai Netsession er også et ganske vanlig program som mange programleverandører bruker for å dele nedlastninger med andre (sjekk i control panel) Hvis du nylig har reinstallert W7, er driverne til det trådløse nettverkskortet i din EEE også oppdatert ? Endret 29. august 2010 av lurerpaa Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Jeg har brukt maskinen hjemme siden jeg kjøpte den i mars og trådløse signala er på topp. For det meste befinner maskina seg i annen etasje, rett over routeren. Har oppdatert til siste driver ja. Jeg kan prøve med nettverkskabel rett inn i maskina og se om det har noe for seg, men jeg tviler. Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Merkelig problem. Ser ut som om det er flere som har slitt med det trådløse nettverket til EEE, kanskje en ide å sjekke ut noen av tipsene der ? http://www.google.no/webhp?hl=no#hl=no&source=hp&q=Asus+EEE+PC+Wireless+issues Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå