Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nedlasting av filer fungerer ikke, nettsider må lastes flere ganger

Anbefalte innlegg

Har Win7 Starter på en Asus eee. Fungerte utmerket inntil 2 uker siden. Reinstallerte Win7 og alt fungerte igjen frem til i går. Det som skjer er:

1. Internettsider kommer ikke alltid opp, må trykke F5 (reload) 1-3 ganger før siden kommer opp.

2. Laste ned filer fungerer ikke. Kommer "Tilkoblingen er avbrutt" enten før den begynner eller under nedlastinga. Kommer aldri til 100% og sjelden over 50.

3. Streame videoer er umulig. Hvis de starter så stopper de igjen etter få sekunder.

Bruker IE, men la inn Firefox bare for å prøve. Skjer nøyaktig det samme der. Har flere maskiner på nettverket som fungerer utmerket så det er noe lokalt på maskina som skjer, men aner ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil gjette på at signalet til din trådløse nettforbindelse er for dårlig. Hva slags signalstyrke får du fra routeren ?

Mange trådløse routere liker dårlig å bli bombadert av f.eks p2p connections over tid (f.eks bittorrent) og da kan det lønne seg å restarte routeren. Akamai Netsession er også et ganske vanlig program som mange programleverandører bruker for å dele nedlastninger med andre (sjekk i control panel)

Hvis du nylig har reinstallert W7, er driverne til det trådløse nettverkskortet i din EEE også oppdatert ?

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

Jeg har brukt maskinen hjemme siden jeg kjøpte den i mars og trådløse signala er på topp. For det meste befinner maskina seg i annen etasje, rett over routeren.

Har oppdatert til siste driver ja. Jeg kan prøve med nettverkskabel rett inn i maskina og se om det har noe for seg, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...