Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Maverick - lyst til å kjøpe, noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Håper noen kan bidra med erfaring og/eller kunnskap. Har kommet over en Ford Maverick som jeg synes virker interessant å kjøpe. Siden min kunnskap om bil fra før stort sett strekker seg til oljeskift og pusse rust hadde det vært fnt om¨det er noen der ute med erfaring om denne bilen. Spesielle feil og mangler osv. Har prøvekjørt den og synes den lå fint på veien. Veldig treg/uvant å kjøre i gang fra 1.gir gjorde at jeg ungikk bakkestarter i første omgang, men den hadde nok krefter for meg dda jeg fikk opp turtallet.

Klar over høyt bensinforbruk. Ellers er det lite info å finne på nett. Sett noen tester der den blir framstilt som 80 talls bil og litt kjedelig, men kan ikke se at det spiller den store rollen for meg. Jeg er ute etter en trygg, romslig og aller mest driftsikker familiebil til en ok penge. Denne jeg så på er en 07 modell.

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Ford maverick er egentlig en mazda tribute, det er samme bilen. Mazda tribute er laget på samme plattform som 626, som kun har fwd. Men til gjengjeld er 626 en godt utprøvd bil som mange har god erfaring med. Med andre ord så er dette en 626 som er hevet og påmontert 30-40% drift bak. En 626 vil være billigere i innkjøp og være bra mye billigere i drift. Men passer dine behov bedre med maverick/tribute så er den ikke noe dårlig bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...