timpop Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Hei, Har akkurat plukket opp et par WESC Oboe headset. Ikke noe fancy shit, men jeg holdt på å bli gal av in-ear headetset som fulgte med iPhonen. Før jeg tar headsetet skikkelig i bruk lurer jeg på om det er noe i det faktum ryktet at man skal 'kjøre inn' et headet? Dvs la dem stå på en viss periode slik at lyden blir nærmere det som man kan betrakte som 'optimalt'? Mener jeg har lest noe om dette et annet sted, men det er lenge siden og på en nettside jeg ikke stoler på. Endret 28. august 2010 av timpop Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Utan å kunne utelukke at det var eit tilfelle av placebo vil eg påstå at mine sennheisers har blitt betre etter eit par hundre timers bruk. Eg merkar størst forskjell er i bassen, denne har gått fra å vere nesten ikkje til stades til litt meir slagkraftig og definert. Det eg trur skjer under ei innkjøring er at elementa blir meir tøyelige etter kvart som dei blir brukt, og dermed vil fungere med større dynamikk enn tidlegare. Likevel ser eg ikkje vitsen i å vente med å bruke hodesettet fordi det skal kjørast inn først. Tvilar på at det har noko å seie om ein brukar kvit/rosa støy eller kva som helst anna ein skulle setje på. Uansett vil jo elementa bli tøyde. Lenke til kommentar
timpop Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Okei, greit. Noen hundre timer er uansett veldig lenge. Tenkte mer ala ett døgn iom at jeg ikke har tenkt å bruke dem skikkelig før mandag uansett. Takk for oppklaring! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå