Gå til innhold

Rikstv nede, men ønsker signal oppe og..

Anbefalte innlegg

Hallo...

Jeg har nå Rikstv i stua nede. Nettopp kjøpt meg en tv til å ha i stua oppe. Hvordan kan jeg få inn signaler, uten å måtte abonnere på to abonnement?

Ute antenna er faktisk ikke langt fra hvor der tven oppe står, så om det lar seg gjøre å kjøre en egen antennekabel fra antenna og til tven der? Har hørt at man kan få inn NRK uten å ha noe tuner/abonnement?

Tven har mulighet for å sette inn sånn kort, for å få inn alle kanalene hos Rikstv, men da må jeg vel abonnere på et abonnement til? Eller stenger rikstv de andre kortet jeg har nå, hvis jeg bestiller et sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du se på begge TV-ene samtidig? Og på forskjellig program?

Hvis du er aleine og bruker bare en TV av gangen, kan du jo bære dekoderen mellom etasjene, og koble den til TV-en du ser på. Du kan også få registrert flere dekodere eller TV-er med CAM på samme abonnement, og bare bære med deg kortet.

Skal du og noen annen se på begge samtidig og se forskjellig program, trenger du ikke betale for to komplette abonnementer. Det holder med en grunnpris (den delen som koster 120/mnd) og du får rikspakke til kr 85 på TV nr 2 til 6.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Akkurat nå så kjører jeg løsningen i stua 2etg. direkte kabel til antenna fra tv'en, uten dekoder/CAM modul, da har jeg kun 3 NRK kanaler.

Helst ville jeg kunnet sett på forskjellige kanaler. Men da må jeg jo betale for 2 abonnement hos Rikstv, og det blir for dyrt for meg. Men det å drasse med seg tuner og kontroll, ledninger osv opp hele tiden er for tungvindt.

Men la oss si at jeg kjøper meg en sånn CAM modul, og får rikstv til å ordne dette, blir da muligheten for å bruke tuneren med det kortet i, eller vil tuneren min bli ubrukelig, når jeg skaffer CAM modul?

For hvis det fungerer med begge deler, er jo selvsagt det en løsning. Benytte CAM modul nede, og tuneren i 2 etg. Da er det jo bare å flytte kortet?...

Lenke til kommentar

Ok. Takker for svar. Forresten merker jeg nå at lyden kommer litt etter på den tven som er koblet direkte til antenne. Feks. ved å se på munnen i forhold til hva jeg hører, kommer lyden litt etter.

Vil dette forsvinne ved å bruke tuner/CA-Modul? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...