Diazepam Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hei hei, Jeg kjøpte nyling en ny datamaskin/notebook til universitetsstart, og valget fallt på ASUS UL30JT hvilket jeg mottok for et par dager siden med Windows 7. Som mange andre bruker jeg internett jevnt og trutt, og det å installere forskjellige programmer var mission number one med denne dataen. Det ble derimot umulig for meg å engang finne ikonet for trådløse nettverk, og jeg lurer altså da på hvordan jeg kan løse dette problemet. Problemet ligger som sagt ikke i tilkoblingen til nettverk; snarere det at jeg ikke finner et ikon for trådløs nettverkstilkobling, eller muligheten til å koble meg til et manuelt (det er kun Broadband Connection som er mulig). Jeg får koblet meg til internett så snart jeg bruker kabel, men utenom dette er det som sagt kun broadband connection og ISDN som kommer opp som alternativer når jeg prøver å utføre det manuelt. Det er ingen ikoner eller menyer angående trådløse nettverk som jeg kan finne. Jeg er ganske ny med Windows 7 etter å ha brukt Mac OSX i snart 4 år, så om noen klarer å bruke bilder i tillegg så hadde jeg satt pris på det, dog ikke en nødvendighet Som tilleggsinfo så er dette altså en ASUS UL30JT notebook, og under ''network adapters'' i device manager, om det hjelper, er det to nettverksadaptere: Bluetooth Personal Area Network og Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20). Ved internettsøk står det i tillegg at alle driverene er oppdaterte. Her stopper kunnskapene mine, så derfor lurer jeg på om noen som sagt kunne være så vennlige og hjelpe meg. Takker for alle svar på forhånd Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Har du skrudd på WLAN kortet? FN+F2, da skal du få opp Wireless Console Sånn ser wireless iconet ut i windows 7 Endret 28. august 2010 av Uderzo Lenke til kommentar
Diazepam Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Det har jeg allerede prøvd, og det irriterende er da at ''Wireless Network Connection''-mappen ikke dukker opp overhode i den menyen. Jeg har heller ikke lommelykten i venstre hjørne, og som sagt er de eneste mulighetene dataen gir meg til manuell tilbobling ISDN og bredbånd. Når jeg faktisk trykker FN+F2, så kommer det bare ikonet til Bluetooth og om hvorvidt jeg vil ha den på eller ikke. Har forøvrig tilleggsinformasjon da jeg har funnet ut at den trådløse nettverksadapteren er 802.11n+BT, men det som igjen er rart er at jeg ikke finner den under adaptere på Device Manager. Begynner å bli temmelig frustrert nå. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Det har jeg allerede prøvd, og det irriterende er da at ''Wireless Network Connection''-mappen ikke dukker opp overhode i den menyen. Jeg har heller ikke lommelykten i venstre hjørne, og som sagt er de eneste mulighetene dataen gir meg til manuell tilbobling ISDN og bredbånd. Når jeg faktisk trykker FN+F2, så kommer det bare ikonet til Bluetooth og om hvorvidt jeg vil ha den på eller ikke. Har forøvrig tilleggsinformasjon da jeg har funnet ut at den trådløse nettverksadapteren er 802.11n+BT, men det som igjen er rart er at jeg ikke finner den under adaptere på Device Manager. Begynner å bli temmelig frustrert nå. Den modellen du har, blir levert med et "Built-in 802.11 Wireless B/G/N - Stock Wireless Card". Driveren ligger garantert i windows 7, men i ditt tilfelle detekterer ikke pcen din kortet. Jeg lurer på om det kan være på grunn av en feil på hovedkortet. Var den slik første gang du skrudde på pcen? Har du vært online på den før? Hvis ikke tror jeg kanskje det kan være en hardware feil. Siden windows 7 ikke finner kortet i det hele tatt. Har sett etter drivere, men siden kortet ikke har noe navn er det litt vanskelig å vite hvilket kort det gjelder. Men selv om vi hadde hatt driverene er det ikke sikkert de ville latt seg installere hvis ikke kortet detekteres av pcen. Lenke til kommentar
Diazepam Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Jeg fikk den kun for noen få dager siden, nærmere bestemt torsdag, og jeg har ikke hatt trådløs tilkobling enda. Jeg slo på stortromma nå nettopp og søkte opp ''wireless'' på Search-funksjonen og kom frem til ''manage wireless network''-menyen. Her får jeg derimot beskjed om at ''Wireless is not currently enabled'', noe som jeg tror jeg er fullt klar over allerede. Får prøve å ringe support eller noe i løpet av morgendagen om jeg ikke blir noe klokere av google i kveld. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Kanskje en ide å gå inn i bios (før Windows starter) og sjekke om trådløs er disablet der (burde egentlig ikke være det...). Som Uderzo sier, så lurer man jo på om hardware fungerer, siden du mangler trådløskortet i oversikten over nettverkskort. Tror jeg ville sett på undersiden av PC og åpnet luken til nettverks-slot (normalt en stjerneskrue som lås). Der skal du finne nettverkskortet dersom det er montert i? Trekk det ut av slotten og sett det i igjen. Gå inn på enhetsbehandling og søk etter ny hardware. Det skal dukke opp der, dersom maskinen kjenner igjen kortet. Det kan også være verd ett forsøk å kjøre driver for WLAN, dersom det er en kjørbar installasjonsfil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå