Gå til innhold

Beste news-klient for Linux

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale et program for nedlasting fra News? Den må ha støtte for nedlasting av binære filer. Skulle hatt et program ala NewsLeecher for Linux. Har prøvd Knode, men den var veldig begrenset ettersom jeg kunne maks laste ned 100000 emner fra en gruppe.

Prøvde deretter Pan, men ytelsen der er helt elendig. Søking i store grupper tar veldig lang tid. Når jeg prøver å søke i slike store grupper stopper den helt med all nedlasting og brukergrensesnittet fryser i en liten periode.

Skulle gjerne hatt en mulighet til å søke gjennom gruppene uten å måtte nedlaste alle emnene først. NewsLeecher sin SuperSearch funksjon ser ut til å kunne ha den muligheten. Tar evigheter å laste ned alle emnene fra store grupper for å kunne søke gjennom dem.

Samt i tillegg ser det ikke ut til at verken Knode eller Pan vil gi meg min maksimale netthastighet. Har 25Mbit/s nedlasting, men den vil knapt gi meg mer enn 15Mbit/s. Har prøvd nedlasting av en Linux distribusjon og fikk faktisk hastighet 2.9MB/s i nedlasting. Når verken Knode eller Pan vil gi mer enn 1.9MB/s nedlasting så lurer jeg på om det kan være et problem med de klientene. Jeg abonnerer på en news hosting(NewsHosting.com) som skal tilby ubegrenset hastighet.

Foruten Knode og Pan finner jeg ikke noen ordentlig News klient for Linux med et ordentlig GUI. Kom over et annet som heter Klibido, men den ser ikke ut til å være støttet lenger for KDE4 og finnes ikke lenger i min distribusjons pakkebrønn. Foreløpig ser det ut som ingen klienter for Linux kan hamle opp mot de som finnes for Windows(NewsLeecher, Newsbin).

Edit: Hva med å bruke klienter som Thunderbird eller Opera for news? Den må kunne støtte nedlasting av binære filer.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg brukte Usenet brukte jeg en tilbyder som hadde et web-basert grensesnitt. Jeg brukte så wget (den støtter HTTPS login) til å laste ned ting.

Ser dog ikke helt poenget med Usenet i dag når ting som seedbox'er finnes.

Men tilgangen til slike seedbox'er er vel ikke offentlig tilgjengelige...

Fant mye på usenet under gruppen alt.binaries.

Problemet jeg ser med dagens torrenthverdag er dårlig hastighet og ulempen med å måtte dele ut igjen.

Lenke til kommentar

Web basert: SabNZBD

GUI basert: LottaNZB (GUI over HellaNZB)

Kommandolinje basert: HellaNZB

Av de 3 kan jeg anbefale de to første. Dersom du skal liste ting fra news grupper vil jeg heller anbefale deg å benytte Thunderbird eller noe. Dersom det er nedlasting du skal til med, så er det de 3 jeg nevnte som regjerer.

Lenke til kommentar

Sist jeg brukte Usenet brukte jeg en tilbyder som hadde et web-basert grensesnitt. Jeg brukte så wget (den støtter HTTPS login) til å laste ned ting.

Ser dog ikke helt poenget med Usenet i dag når ting som seedbox'er finnes.

Men tilgangen til slike seedbox'er er vel ikke offentlig tilgjengelige...

Her skjønner jeg ikke hva du mener; selvfølgelig må en betale for (privat tilgang til) en seedbox, men dette gjelder jo også for Usenet.

Fant mye på usenet under gruppen alt.binaries.

Problemet jeg ser med dagens torrenthverdag er dårlig hastighet og ulempen med å måtte dele ut igjen.

Selv med en helt grei ADSL-linje synes jeg ikke dette er et problem; en tenker kontinuerlig bare litt frem i tid -- og en har da hele tiden mer materiale tilgjengelig enn en egentlig har tid til å fordøye.

Om en ser på det hele som YouTube e.l. fungerer det selvfølgelig ikke; målet er i stedet det å i dag se det en syntes så interessant ut i går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...