Muffinman Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 P4C800 Nyhet! Asus P4C800 Socket478/800Mhz P4 I875P,S-ATA/RAID,ATX,FW,DualDDR,GLAN 24.06.2003 1 642,- Kjøpte nettopp dette kortet hos MPX. Som vist over, står bokstavene "FW" i salgsprospektet. Jeg antok at det betydde at Firewire-inngang var integrert i hovedkortet, og ga derfor bort mitt gamle Firewirekort til en kamerat som tilfeldigvis skulle ha ny PC. Overraskelsen var stor da jeg løftet det nye hovedkortet ut av esken og det IKKE var noen Firewire-inngang på det. Jeg redigerer mye video, og havner litt i bakleksa da. Og aldri i verden om jeg forlanger noe jeg har gitt bort tilbakelevert. Derfor: Noen som vet om FW faktisk betyr Firewire, eller om det er jeg selv som har gjort en brøler. PS: I i tilfelle dette er min egen tabbe, noen som kan anbefale meg et BILLIGST mulig Firewire-kort? Har på på sett og vis sprengt alle budsjetter med de siste investeringer... Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Da skulle du kjøpt deluxe versjonen isteden.. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Det må være en tabbe av MPX, de har sikkert kopiert overskriften fra Deluxe utgaven. FW burde stå for FireWire. Du burde påpeke dette overfor MPX og få byttet kortet med Deluxe versjonen. Siden det er MPX sin feil, så burde de bytte det vederlagsfritt. Feilen er jo ennå ikke rettet på MPX side sider, så det skulle være lett å bevise det. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg trodde det var IEEE 1394 som var betegnelsen for FireWire jeg... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg trodde det var IEEE 1394 som var betegnelsen for FireWire jeg... Det vet vi da alle. Det var ikke det som var saken. Du forkorter jo ikke FireWire med "IEEE 1394", det tar jo enda mer plass. MPX bruker tydeligvis FW som er forkortelse. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Det vet vi da alle. Joda, hyggelig å hilse på deg også Hvordan kan JEG vite hva du/dere vet og ikke vet? På mitt hk-eske står det ikke noe FireWire, FW eller noe slikt, det står bare IEEE 1394. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Prøver nok en gang å sende mail ved hjelp av kontaktskjemaet til MPX, men det ser ut som om ting ikke funker. Trykker "send mail", men ingenting skjer. Var slik før helga også. Litt kjipt å ikke få sendt når jeg har gjort meg flid med en høflig og saklig forklaring av problemstillingen...og andre mailadresser ser ikke ut til å forefinnes i weboshop`en. Må vel ringe da... Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Hørt om flere som sliter med mail/kontaktskjema til MPX. Kanskje du bør spørre om/gjøre oppmerksom på det og? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Ringte MPX og pratet med en grei kar ved navn Kim. Han sendte umiddelbart et Firewire-kort for å rette på saken. Fin service når tabben var gjort. Fikk ham til å se på salgsprospektet FØR jeg gjorde ham oppmerksom på at jeg faktisk hadde kjøpt et kort, og spurte hva FW stod for. Firewire, gitt... Nevnte at kontaktskjemaet ikke funket, og han sa at det hadde vært mange telefoner i dag. Mulig de er klar over det. Uansett, saken er ute av verden. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 kjedelig at du ikke fikk et nytt hk da. Teit å fylle opp pci slottene unødvendig Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 kjedelig at du ikke fikk et nytt hk da. Teit å fylle opp pci slottene unødvendig Nei, det er ikke kjedelig. Er fornøyd med kortet jeg, og ikke minst med å slippe arbeidet med å skifte på nytt. Ikke allverdens tid når man har to småtroll i hus... :wink: Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 sant nok Lykke til med videoredigeringen. Måtte det gå fort 8) Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 nå husker ikke jeg båndbredden på PCI i farten, men er ikke den betydelig lavere enn FW (ja - firewire) sin båndbredde? 400mbps er det vel.... Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 og et internt fw kort er koblet til hvilken bus? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 nå husker ikke jeg båndbredden på PCI i farten, men er ikke den betydelig lavere enn FW (ja - firewire) sin båndbredde? 400mbps er det vel.... Nei! 32-bits pci har båndbredde på 133 MB/s, mens Firewire har 400 mb/s 8 = 50 MB/s. Firewire-kontrollere som er integrert i hovedkortet går også over pci-bussen dersom det skulle være noen tvil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå