Gå til innhold

ide kontroller


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har en pc med harddisk som master og dvd-spiller som slave på idekontroller 1. På ide 2 har jeg en plextor 24x.. Problemet er at hardisken står som ata 100 mens dvd og brenern er ata 33(står at de støtter høyere) Har dette noe å si for ytelsen?

På forhånd takk

 

Mvh Geir Ole Stevning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tester diskene mine, en 100 og en 66 påm samme kontroller, viser diskene forskjellige hastigheter. Utifra dette vil jeg si at det ikke har noe å si at de står på samme kontroller.

 

Et annet aspekt er busen, en 100 kontroller kan kun overføre 100mbs tilsammen på master og slave. hadde jeg vært deg ville jeg ha satt opp 100 disken på egen kabel og brenneren og 66 på den andre. har du burn-prof. på brenneren har ikke bufferen noe å si, men har du ikke vil jeg da anbefale deg å brenne fra en kontroller til en annen. Altså brenne fra 100 disken.

Lenke til kommentar

Nope, 40 x 150 = 6 MB/s...altså skal det en del før brenneren kommer opp mot grensa på 33 MB/s ved ATA/UDMA 33. I de fleste tilfeller vil selv en ATA100-harddisk yte maximalt om den ble kjørt på ATA33. ATA100-enheter blir forøvrig ikke "treiget" ned av treigere ATA/UDMA enheter på samme controller, men overføring MELLOM to enheter av forskjellig hastighet/kapasitet blir selvfølgelig ikke raskere enn den svakeste.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-31 10:25, PIIIpower skrev:

Et annet aspekt er busen, en 100 kontroller kan kun overføre 100mbs tilsammen på master og slave.


 

Vel, det er jo snakk om 100MB/s på kvar IDE-kanal vel, så å snakke om master og slave er jo litt utanom poenget.

Med 100MB/s bandvidde så vil jo vel sjølv ikkje 2x dei nyaste IDE-diskane på markedet ha behov for meir, eller kva?

 

per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...