Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vet ikke om jeg vil ha hu som venn mer

Anbefalte innlegg

Hei. har kjent ei jente nå i 4 år og i det siste har hu ikke vært så snill.

hu hadde akkurat fått lappen og da planla vi at hu neste dag sku komme til meg for første gang (45 min kjøretur)

hu var veldig usikker pga hu skjønner ikke kart og slikt og da tilbød jeg meg å kjøre i 20 min på scootern til et bussstopp på riksveien som hu kan ta helt fra seg selv så hu kun trengte å tenke på å kjøre mange veier. (1 vei er jo ikkno)

neste dag så svarer hu ikke på sms eller tlf. jeg venter og venter hele dagen. på kvelden kommer hu på msn og sier hu glemte mobilen hjemme. jeg fant ut hu hadde vært på kino med noen andre og hu påstod at hu kanskje sku komme til meg og kunne ikke si at hu ikke fikk lov å bruke bilen så langt pg mobilen la hjemme. (bullshit hu kunne fått tak i meg uansett om hu virkelig ville) faren "ville" vist ikke låne hu bilen til en så lang tur når hu akkurat har fått lappen. (lukter bullshit lang vei)

hu mener hu ikke har gjort noe galt fordi hu ikke kunne få tak i meg. hu kunne jo kontaktet meg med å låe mobil og rigne 1881 ellerno! jeg kunne komme ned til byen ved hu om hu hadde sakt at hu "ikke" fikk lov å kjøre helt ned hit.

jeg syns det er helt tragiskt å dra på kino med andre når VI hadde en avtale. hu kunn jo sakt ifra så jeg kunne tatt turen ned til hu heller. så føler meg veldig ditchet!

i tilleg så har hu en dag 2 bilett til tusenfryd hu betalte 139 kr for som hu lovte meg da hu ikke skulle dit. men så begynte hu å ta budrunde for å se hvem som gir hu mest. endte med jeg kjøpte den for 200 kr. (sykt å TJENE på vennene sine) etter mye krangel om atjeg ikke ville betale 250 kr når hu ga 139 for den. jeg syns hu er grådig! spess siden noen uker tidligere jeg spanderte mat, buss, drikke på tilsammen 200 eller mer. har betalt mye tidligere for hu og så skal hu flå meg. burde jo heller fått biletten til det hu ga eller gratis. jeg hadde gitt hu min om jeg ikke sku dra!

har snakket noe med hu etter dette og hu påstår enda at hu ikke har gjort noe galt. noe jeg syns er helt sykt. ikke si unskyld ellernoe!

har nå slettet hu fra facebook og vurderer å slutte å ha kontakt helt. er det dumt av meg? jeg syns hu er dårlig venn.

hva syns dere? sorry dårlig formulert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg syntes at alt du skriver før avsnittet om billettene til Tusenfryd lyser av antagelser og etterpåklokskap uten videre refleksjon av den andre siden av saken.

du sier hun kunne jo bare lånt en anne ntelefon, ikke alle liker å låne andres telefoner, spes ikke for å bruke betaltjenester som nummeropplysningen.

i billettavsnittet og etter det virker det på meg som du krever mye igjen for noe du har som du selv sier spandert, å spandere vil si at du gjør noe uten å kreve en motytelse, vel det er iallefall min definisjon.

vis du har en avtale på at du er lovet noe ja da er jeg enig i at det er galt å starte budrunde for å tjene penger på samme greiene uten å avklare det med deg først.

du sier du har snakket med henne og mener alt er helt sykt, det er ok din observasjon det. Men tok hun/spurte du henne om a forklare hvorfor hun gjorde som hun gjorde? eller sa du din side hun "sa jeg føler ikke jeg gjorde noe galt" og så sluttet det med det?

kanskje et finnes en forklaring?

du virker frustrert og irritert, den endelige avgjørelsen på hvordan du håndterer denne saken er opp til deg og bør helt ærlig ikke bestemmes av andre.

det eneste som jeg vil si om den avgjørelsen er at jeg anbefaler heller at du bare tar en pause fra å treffe denne venninnen din en liten stund og ser hvordan forholdet mellom dere er når du etter det tar kontakt igjen.

Lenke til kommentar

er det ikke uansett galt å selge biletten for mer en den kostet da hu kjøpte den til venner?

uansett drar men jo ikke på kino med noen når man allerede har avtale med noen, hu kunne jo dratt hjem og hentet mobilen og bedt meg å komme til byen. så syns mobilunskyldningen er helt på jordet.

hade du ikek blitt sur på en venn dro på kino når dere egentlig hadde avtale?

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

En ting, vær så snill og skriv "hun" og ikke hu :)? Jeg ser på dette som småting, det er ikke dealbreaker for vennskapet. Selv om du kan bli jævlig pissed av og se at hun bare ditcher deg for noen andre. Det kan også være noen grunner for at hun gjor som hun gjorde. Kanskje det var følelser inni bildet med kinoen? Kan være hun ikke hadde så lyst til å komme bort til deg, så hun fant heller på en annen lame unnskyldning, og i tilegg lyge til deg. Uansett så hadde jeg ikke godtatt den type oppførsel og om hun forsetter med det så skjønner jeg godt at du ender kontakten, men for all del tenk tilbake på de fine stundene dere har hatt, jeg antar det siden dere har vært venner i fire år. Vil du kaste vekk det for disse småtingene? Vent litt også ta din avgjørelse er mitt tips.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Drit i henne, rett og slett. Ikke noe god venn, og de er ikke verdt bry seg om:) Slette hanne fra facebook som du gjorde, er akkuratt det samme som jeg hadde gjort. Bryr hun seg vil hun be om unnskyldning, og kontakte deg og spørre hvorfor du sletta henne. Bryr hun seg ikke vil hun nok være taus, og da er hun ikke verdt å bry seg om.

Lenke til kommentar

har gått 2 dager og ikke hørt et pip. hu er nok ikke så intresert da hu ditcha meg. en ekte venn hadde tatt kontakt og hvertfall sakt ifra. vil man få tak i noen klarer man fint å gjøre det.

hører også med til historien at hu har flyttet til grimstad pga skole. og hu ville ha meg på besøk dit. (noe som hadde kostet meg 600-800 kr) så virker som hu vil spare mest mulig med at ejg som er snill betaler kinoer, reiser til hu og aldri hu til meg, betaler drikke og mat osv. hu er ikke så god venn og etter dette tror jeg kke jeg gidder mer.

1 ting til. første gangen vi møttes etter vi snakket endel på nett kom hu med 2 venner til byen og etter 1 min sa hu at hu sku på toalettet og hu ene veninnen gikk med hu. hu kom aldri tilbake da. jeg var stuck med veninna til neste buss kom. så hu har ditcha meg før og. jeg tilga hu og vi møttes igjan senere.

sorry men når ei jente kun tenker på å tjene mest penger av venner som alltid har vært snill mot hu syns jeg det blir råttent

Lenke til kommentar

er det ikke uansett galt å selge biletten for mer en den kostet da hu kjøpte den til venner?

uansett drar men jo ikke på kino med noen når man allerede har avtale med noen, hu kunne jo dratt hjem og hentet mobilen og bedt meg å komme til byen. så syns mobilunskyldningen er helt på jordet.

hade du ikek blitt sur på en venn dro på kino når dere egentlig hadde avtale?

du sa ingenting om at de var kjøpt for venner i førsteposten, så hvordan kunne jeg vite det?

ang kinoen så har jeg sagt så mye som jeg er komfotabel med med den infoen du har gitt.

om jeg hadde blitt sur? nei jeg hadde nok blitt irritert og bedt om en forklaring om hva som skjedde og hvorfor, eventuelt påpekt ting som jeg under samtalen mener er for dårlig.

utifra post nummer 6 virker ikke dette som noen du kjenner særlig godt og kombinert med det du sier er spandering, at dere møttes over internett og hun hadde med seg venninver første gang dere traff værandre får jeg et inntrykk av att du ikke kjenner vedkommende så godt og kanskje prøvde å flørte litt med i begynnelsen?

men det er mitt intrykk

nå er det også engang slik at noen jenter vet at de kan få stort sett det meste sånn som de vil ha det og oppfører seg deretter(les:oppfører seg bais)...

samtidig jeg kjenner ikke saken godt nok til å dømme den ene eller andre veien så kan like god være en litt korttenkt jente som ikke er bevist på at folk hopper når hun smiler, som dat hun er en manipulerende jente som vet hvordan hun (vanligvis) skal oppføre seg for å få det som hun vil uten at det egentlig er konsekvenser.

ellers enig med Vikestart

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...