Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Online spill er blokkert (skole). Mulig å fikse?

Anbefalte innlegg

Hei

Nylig flyttet inn på internat på folkehøgskole. Tydeligvis så er online spill blokkert igjennom router ettersom det ikke fungerte når jeg deaktiverte brannmur. Noen som vet om jeg kan komme rundt denne blokkeringen på en måte? Hørt om programmer som skal fungere... anyone? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har signert en avtale om skolereglement og bruk av PC, hvor det står at du ikke skal spille o.l.

I skoletiden skal du jobbe, de fleste skoler gir smekk når de finner ut at du spiller i timen, som anmerkninger, noen skoler går så langt at de beslaglegger PCen i en ukes tid.

~ Mortis

Lenke til kommentar

Du har signert en avtale om skolereglement og bruk av PC, hvor det står at du ikke skal spille o.l.

I skoletiden skal du jobbe, de fleste skoler gir smekk når de finner ut at du spiller i timen, som anmerkninger, noen skoler går så langt at de beslaglegger PCen i en ukes tid.

~ Mortis

Dette er en folkehøgskole, du leste det ja? Å det står ikke noe om at han spiller i timene. Men han bor jo på internatet så det gir nok forklaringen hvorfor han spørr om dette. Å inndraging av privat PC utstyr har ikke skolen noen myndighet til å gjøre, dette må gjøres gjennom politiet. Ganske tvilsomt at politiet kommer å tar pc'en din sånn generelt pga at han sitter å spiller på skolens nett.

Men rådet mitt er å kontakte IT ansvarlig for nettverket på folkehøgskolen å spørre om han kan åpne noen porter, eventuelt bare til deg eller noe sånt.

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...