Mosaz Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hei Nylig flyttet inn på internat på folkehøgskole. Tydeligvis så er online spill blokkert igjennom router ettersom det ikke fungerte når jeg deaktiverte brannmur. Noen som vet om jeg kan komme rundt denne blokkeringen på en måte? Hørt om programmer som skal fungere... anyone? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 har ikke du signert avtale på at du ikke skal gjøre slik da? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Du har signert en avtale om skolereglement og bruk av PC, hvor det står at du ikke skal spille o.l. I skoletiden skal du jobbe, de fleste skoler gir smekk når de finner ut at du spiller i timen, som anmerkninger, noen skoler går så langt at de beslaglegger PCen i en ukes tid. ~ Mortis Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Du har signert en avtale om skolereglement og bruk av PC, hvor det står at du ikke skal spille o.l. I skoletiden skal du jobbe, de fleste skoler gir smekk når de finner ut at du spiller i timen, som anmerkninger, noen skoler går så langt at de beslaglegger PCen i en ukes tid. ~ Mortis Dette er en folkehøgskole, du leste det ja? Å det står ikke noe om at han spiller i timene. Men han bor jo på internatet så det gir nok forklaringen hvorfor han spørr om dette. Å inndraging av privat PC utstyr har ikke skolen noen myndighet til å gjøre, dette må gjøres gjennom politiet. Ganske tvilsomt at politiet kommer å tar pc'en din sånn generelt pga at han sitter å spiller på skolens nett. Men rådet mitt er å kontakte IT ansvarlig for nettverket på folkehøgskolen å spørre om han kan åpne noen porter, eventuelt bare til deg eller noe sånt. Endret 1. september 2010 av vivastar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå