Gå til innhold

Ny primærskjerm, <4000, spill og film hovedsaklig


chokke

Anbefalte innlegg

Så. Min koselige sekundærskjerm ser ut til å ikke leve lenger, etter å ha levd seks måneder på overtid (da den begynte å harke og motta slag fra min side) så ser det ut som min kjære NEC1770NX må besøke de evige marker.

Så da blir min nåværende skjerm (en eller annen LG 22" 1680x1050) min nye sekundærskjerm og jeg har blitt avhengig av to skjermer, må jeg finne en ny hovedskjerm :) .

Hovedskjermen blir brukt til spill, film, og generelt det en bruker hovedskjerm til og siden utviklingen har kommet så langt den har kommet, så har jeg et par forventninger.

PC-en min nå har ikke HDMI-utgang, kun DVI, og jeg regner med at den kan sende ut Full HD til en skjerm? Hadde vært fint med en skjerm som har DVI-inngang, og HDMI om mulig, men jeg vet ikke veldig mye om hva markedet har å by på når det gjelder innganger på skjermer. Poenget er ihvertfall at jeg ikke har HDMI-utgang nå, men vil ikke utelukke muligheter for oppgradering av PC-en senere og bruke overganger og skit.

Ellers så er det det vanlige med god responstid (om det enda er et tema, aner jeg ikke, om jeg ikke bommer helt så var vel 25ms når jeg kjøpte skjerm sist bra) og generelt gode skjermer når det gjelder sortnivå og sånne ting.

 

Maks, absolutt maks av hva jeg vil bruke er 4.000,- , men alt jeg ikke bruker blir gladelig puttet et annet sted. Slik at en skjerm som er totalt overlegen og koster 3.800, mens en 'dårligere' koster 2.400 så er ikke den investeringa så ille. Men vil ikke kaste bort pengene på en funksjon jeg ikke har mulighet til å legge merke til eller ønsker å bruke (for eksmepel 3d, jeg er prinsipelt mot 3d, så det er ikke et krav. Bruker heller den ekstra andelen på en bedre 2d skjerm).

 

Takk for hjelp :) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel 2443BW'en litt dyrere med tanke på 1920x1200 , vs 1920x1080. Har selv en 245B som er litt eldre, og ca samme som 2443BW. Vurderte først å kjøpe 2 stk 2443BW for å ha alle 3, men valget falt på 3 nye dell 23" med IPS panel ,for litt bedre farger og innsynsvinkel :)

 

Men til rundt 4k så er jo Dell U2410 http://www.dustinhome.no/pd_5010330369.aspx en skjerm som har fått mye omtale.

 

Selv handlet jeg just 3x http://www.dustinhome.no/pd_5010456532.aspx pga nesten halve prisen, da kan jeg heller leve med x1080 vs x1200 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...