Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil, hjelp meg velge!

Anbefalte innlegg

Skal starte i ny jobb nå, og møtte realiteten ved å ikke kan reise kollektivt lengre, og må kjøpe meg bil. Tenkte å buke rundt 250 000kr på bil, og har sett meg ut tre merker jeg føler jeg er komfortabel med. Volvo V50, BMW 316/318 eller en Mercedes C klasse. Etter mye research har jeg funnet meg noen biler det står mellom, men klarer på ingen måte å skille de.

1. Mercedes-Benz C-Klasse C180, kmstand 63 000, 2007 modell

2. BMW 3-serie 316i, kmstand 40 000, 2008 modell

3. Volvo V50 1.6 D DRIVe, kmstand 42 000, 2009 modell

4. BMW 3-serie 318i Sedan, kmstand 64 000, 2007 modell.

Alle bilene ligger mellom 240-250 000kr, men klarer ikke velge. Er ikke spesiellt dreven på bilkjøp, og trenger kyndig hjelp.

Kun Volvoen som skiller seg ut på utstyrsnivå med litt mere perks, men utover det er de temmelig like på den fronten. Ganske basic.

Trenger en sikker bil, må være god på vinterføre (bor i trøndelag), lite verkstedkostnader, forsikring spiller liten rolle.

Endret av PanserJohan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner at du sliter ja.. :)

Tror jeg fant Mercedesen du tenker på her og den så jo veldig flott ut. Så på tilsvarende BMW'er også, samt Volvoen og uansett ville jeg tro du blir fornøyd. Eneste er vel at Volvoen er veldig gjerrig på drivstoff av de nevnte biler, og jeg mistenker du kan nesten halvere drivstoffkonstandene i forhold til f.eks Mercedesen. En BMW 316i kan kanskje bli litt slapt?

Jeg personlig tror kanskje jeg ville valgt Volvoen hvis jeg skulle kjørt endel rett og slett pga drivstofføkonomi.. Men spørs nok ikke om du må ut å prøve dem alle sammen gitt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...