jebinio Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har et MSI Geforce4 Ti 4200, men jeg vil ha et nytt kort. Hva skal jeg satse på? Pris, ytelse, støy fra vifta - skal man ha DirectX9 støtte -hva er best av Radeon eller Nvidia Fx? Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Hvis jeg måtte ha valgt mellom et grafikk kort fra ATI eller Nvidia ville jeg ha valgt et fra Nvidia hvis det skal brukes til spill. Driver du med Bilde og film behandling, animasjon, vanlig filmredigering ville jeg ha tatt et fra ATI. Velger du et GeForce FX kan du ellers bytte ut vifta med heatpipe, da skal det ikke komme støy fra skjermkortet, ellers så kjøler den heatpipen som skal på det bestemte bedre enn den vifta som står på dette GeForce FX kortet 8). Dessuten støtter de nyeste kortene fra Nvidia og ATI DirectX9, men støyen kan fjernes med heatpipe!! Lykke til med valget av nytt skjermkort!!!! Nvidia sine skjermkort er betydligere billigere enn ATI sine, kjøp et GeForce FX5900, da skulle jeg ha vært VELDIG fornøyd Lenke til kommentar
Endre Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Nvidia sine skjermkort er betydligere billigere enn ATI sine For noe tull! Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 MSI har et GeForce FX5900 som har doble vifter med lav rpm... ligger visst på 26dB...som må sies å være MEGET bra for et skjermkort av et slikt kaliber... Ting tyder jo også på at GeForce FX5900 serien har noe bedre ytelse i de nyeste spillene enn Radeon 9800 serien...selv om det er svært lite som skiller i denne toppklassen av kort... Har ikke testet hverken av kortene selv... Men har lest flere steder at både Radeon 9x00 og FX5x00 støyer noe helt j****ig... Og sånn sett mener jeg MSI sitt FX må være noe av det mere geniale på markedet... Men det koster jo masse penger da... :/ Lenke til kommentar
ratm Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Vent med skjermkort til høsten.... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Nvidia sine skjermkort er betydligere billigere enn ATI sine Ja, men du får mindre effekt for penga.... Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Anbefaler Sapphire Radeon 9700 til 2066,- hos itbutikken (men da må du være rask, itbutikken er eneste butikk som har dette kortet inne for øyeblikket grunnet stor etterspørsel...) Her får du DX9.0 og OpenGL 2.0 (som du sikkert ikke har bruk for:-)) Kortet kan også overklokkes til pro-versjonen som koster en 1000-lapp mer.... Vil du begrense støy, hvorfor ikke fjerne den helt. Zalmans Heatpipe (80) til ca. 250kr passer fint til dette kortet, og holder det mer enn kjølig nok... Lykke til.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå