GLN Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Har tidligere hatt problem på problem med Dlink DIR-615. Så gikk jeg lei og kjøpte en ny Dlink DIR-655 fordi jeg hadde hørt så mange lovord om denne. Men igår ikveld datt plutselig internettet ut. Jeg restartet og satte tilbake til fabrikkinstillinger, uten hell. Det trådløse falt ut hvert 15. sek, og kablet nettverket var tregere enn et modem. Men ifølge pcen var det internettforbindelse både lokalt og på internettet. Det som gikk igjen i diagnotiseringsverktøyet var at den ikke fikk kontakt med DNS serveren. Prøvde også og koble med direkte til internettet, og da funket det normalt. Noen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
War Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 og kablet nettverket var tregere enn et modem. Har du prøvd Run Cmd Enter ipconfig /flushdns Enter Finnes det en ny firmware til routeren? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Beklager for litt sent svar. Routeren skiftet til en annen router siden jeg ikke orket å feilsøke, men fant ut at jeg ikke klarte meg uten trådløst. skrev inn ipconfig/flushdns og fikk opp "Den forespurte operasjonen krever forhøyning" Lenke til kommentar
War Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Start- tilbehør- ledertekst så høyreklikker du og kjør som admin. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Logg inn på DIR-655 http://192.168.0.1 og sjekk hvilken firmwareversjon du har. Firmware 1.20 er det masse problemer med, så oppgrader dersom du har den. Sjekk også om det kan være varme som er årsaken til problemene. Ikke la routeren stå oppå andre varme gjenstander (f.eks modem). Er det ikke noe av dette, og du opplever problemet flere ganger, så er det trolig en garantisak. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 DNS'en er flushet. Firmwaren er den nyeste 1.31EU, og routeren står helt alene på en vegg med luft 360grader rundt seg, så varme er ikke problemet. Men problemet er der forsatt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg kjøpte en D-Link DIR-635 dagen før jeg drog på ferie, men satt den opp en gang rundt forrige helg. I løpet av den tiden jeg hadde den oppe å gikk så falt den ut to ganger. Så i dag fant jeg ut at jeg ikke orka noe mer av den og gikk til butikken og bytta den inn og kjøpte en annen Router. Jensen Router. Har riktignok ikke satt den opp enda, men det blir etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå