Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped eller Scooter


terje123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har aldri komt noe skikkelig trim til rmx. eneste er vell bk7, men ikke noe så sykt det heller. kjenner en som har det.

Får mye god trim til RMX jo, som jeg nevnte i den andre tråden var innom en rmx som ble målt til rundt 28hk en gang, men da er det snakk om mye arbeid og mye dyre deler. Føler også at RMX har et helt annet kvalitetsnivå en am6 motorene har, særlig girkassene.

Lenke til kommentar

har aldri komt noe skikkelig trim til rmx. eneste er vell bk7, men ikke noe så sykt det heller. kjenner en som har det.

Får mye god trim til RMX jo, som jeg nevnte i den andre tråden var innom en rmx som ble målt til rundt 28hk en gang, men da er det snakk om mye arbeid og mye dyre deler. Føler også at RMX har et helt annet kvalitetsnivå en am6 motorene har, særlig girkassene.

Joda, alltid gøy med skrytehester, men du tar det til et helt annet nivå. Aldri om den har 28 hk, det er umulig for "gutten i gaten", vertfall på en RMX med Bk7.

 

Norges kraftigste moped (som er bevist) ble benket til 20,7 hk.

Det var med en Malossi MHR Team 85cc sylinder som var godt portet ( 7T 198/145,5/144 )

 

Fult oppsett:

 

 

- Motor: Rabasa EBS050 Tuned by Erling!/Hans'n for mer flow

- Sylinder:Malossi MHR Team 7T 198/145,5/144 @ 85cc Tuned by Kalleson-Tuning!

- Eksosanlegg:Yasuni R3

- Pinnbolter:Malossi MHR

- Veiv: Barikit Competition Especial 43mm

- Veivlager: SKF C4

- Spacer: Barikit Racing 1,5mm

- Forgasser: Koso PWK 32mm m/powerjet

- Innsug:Custom Made 32mm

- Reeds:MHR VL15 | Modifisert for mer flow

- Luftfilter:Stage6 Drag-Race

- Clutch: MRD Carbon

- Clutchfjærer:Malossi Hyper Racing | Shimsa m/3 skiver

- Girkasse: Org. Derbi/Rabasa m/oppgraderte lager

- Tenning:MVT Race Integral

- Tennplugghette:NGK Racing Silicone

- Tennplugg:NGK BR10EIX Iridium

- Dreving:13 - 48

- Drivstoff:Blyfri 98 Oktan

- Olje:Mobil1 Racing 2T Helsyntetisk

 

Resultat: 20,7 whp

 

 

 

Og i motsetning til andre skrytepaver her, skal jeg legge frem bevis på det også :)

http://www.youtube.com/watch?v=kawcZWbSulU

 

IMG_1929.jpg

 

 

Kjørte udyret selv var rimelig rått til å være moped.

Prøv noe som faktisk har 28 hk, kan love deg at du kommer til å få sjokk :)

Lenke til kommentar

har aldri komt noe skikkelig trim til rmx. eneste er vell bk7, men ikke noe så sykt det heller. kjenner en som har det.

Får mye god trim til RMX jo, som jeg nevnte i den andre tråden var innom en rmx som ble målt til rundt 28hk en gang, men da er det snakk om mye arbeid og mye dyre deler. Føler også at RMX har et helt annet kvalitetsnivå en am6 motorene har, særlig girkassene.

Joda, alltid gøy med skrytehester, men du tar det til et helt annet nivå. Aldri om den har 28 hk, det er umulig for "gutten i gaten", vertfall på en RMX med Bk7.

 

Norges kraftigste moped (som er bevist) ble benket til 20,7 hk.

Det var med en Malossi MHR Team 85cc sylinder som var godt portet ( 7T 198/145,5/144 )

 

Fult oppsett:

 

 

- Motor: Rabasa EBS050 Tuned by Erling!/Hans'n for mer flow

- Sylinder:Malossi MHR Team 7T 198/145,5/144 @ 85cc Tuned by Kalleson-Tuning!

- Eksosanlegg:Yasuni R3

- Pinnbolter:Malossi MHR

- Veiv: Barikit Competition Especial 43mm

- Veivlager: SKF C4

- Spacer: Barikit Racing 1,5mm

- Forgasser: Koso PWK 32mm m/powerjet

- Innsug:Custom Made 32mm

- Reeds:MHR VL15 | Modifisert for mer flow

- Luftfilter:Stage6 Drag-Race

- Clutch: MRD Carbon

- Clutchfjærer:Malossi Hyper Racing | Shimsa m/3 skiver

- Girkasse: Org. Derbi/Rabasa m/oppgraderte lager

- Tenning:MVT Race Integral

- Tennplugghette:NGK Racing Silicone

- Tennplugg:NGK BR10EIX Iridium

- Dreving:13 - 48

- Drivstoff:Blyfri 98 Oktan

- Olje:Mobil1 Racing 2T Helsyntetisk

 

Resultat: 20,7 whp

 

 

 

Og i motsetning til andre skrytepaver her, skal jeg legge frem bevis på det også :)

http://www.youtube.com/watch?v=kawcZWbSulU

 

IMG_1929.jpg

 

 

Kjørte udyret selv var rimelig rått til å være moped.

Prøv noe som faktisk har 28 hk, kan love deg at du kommer til å få sjokk :)

 

Javel, kanskje noe i det du sier, men jeg ble dog fortalt at det var 28 hk i den og at den hadde blitt målt til det. Og ja jeg har kjørt sykkeler med "litt" flere hester en 28 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...