Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er vanlig høyde?

Vikestart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4 cm i uka, en halv cm om dagen. Hmm, kunne man nesten se deg vokse?

Jeg tror du traff litt feil der....

Det blir 3,8cm i måneden og 0,95cm i uka :)

0,87 cm i uka.

Det er mer enn 4 uker i en måned.

Vel ok da... herregud... :p

Har du regna med at Februar har 28/29 dager og at noen måneder har 30 dager mens andre har 31? xD

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar

Dette temaet synes jeg er interessant, og har faktisk brukt mye tid på å søke og lese. For å begynne litt generelt så synes jeg det er merkverdig at såpass mange, spesielt gutter, er urolige for å ikke bli "høye nok". Vet at noen har vært igjennom denne diskusjonen tidligere, men hva i all verden er så voldsomt viktig med å være høy? Jeg ser få fordeler ved å stange i døren og se ut som en pinne på 195 cm. Fordelene ved å være lav overdkrider fordelen ved å være høy, for det finnes ingen på sistnevnte. Når man er lav er man som oftest rask og smidig. Dessuten er det etter min mening kult å være lav, ser på en måte bedre ut enn å være høy.

Så litt over til meg selv. Når jeg var 15 var jeg 168 cm. Er nå 16, og har vokst et par centimeter. Har strukket meg til 172 cm. Jeg er oppriktig glad jeg ikke har vokst mer, da jeg hver eneste dag håper jeg ikke kommer til å overskride 175 cm. Forhåpentligvis stanser jeg å vokse før den tid. Hvis man ser på historikken, altså at jeg har vokst dire cm på ett år. Hvordan tror dere jeg da vil se ut som 17-18-åring, altså i tiden jeg slutter å vokse? Hvor store er prosentene for at jeg overskrider 175 cm i løpet av min vokseperiode? Takk.

Lenke til kommentar

Trenger da ikke rakke ned på dem som er høy, pga av du er kort.

Meningen var ikke å rakke ned på noen, da har du feiltolket mitt innlegg. Presiserte bare min mening rundt dette.

Takk for komplimentet uansett. Setter pris på å høre at jeg er lav.

Lenke til kommentar

Ligger det noe sannhet i at det er mulig å bli høyere av å tøye og bøye mye? Har dette effekt begge veier? Altså tøyer du mye, øker sjansen for å bli høy. Tøyer du lite, minskes sjansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...