Gå til innhold

Støtter MSI X58M SLI?

Testdrive

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, støtter ikke SLi.

Dette finner du ut ved å google navnet på kortet og se på produktinfo på produsentens hjemmeside.

Men hva i? Var selv inne på MSI sine sider å der står SLI og crossfire som Y, noe jeg tolket som ja :dontgetit:

Også i manualen til hovedkortet står forklaringen på hvordan man setter opp skjermkort i SLI på x58m.

Lenke til kommentar

Nei, støtter ikke SLi.

Dette finner du ut ved å google navnet på kortet og se på produktinfo på produsentens hjemmeside.

Men hva i? Var selv inne på MSI sine sider å der står SLI og crossfire som Y, noe jeg tolket som ja :dontgetit:

Også i manualen til hovedkortet står forklaringen på hvordan man setter opp skjermkort i SLI på x58m.

Refererer til en link på et forum der nederste forumdeltager utgir seg for å være MSI tech support. Han sier at hovedkortet HAR støtte for SLI.

http://forum-en.msi.com/index.php?topic=137029.0

Tolker denne linken som at det nettopp er kommet støtte for SLI med WIndows 7 til X58M

http://www.msi.com/index.php?func=newsdesc&news_no=801

Endret av Testdrive
Lenke til kommentar

Kan se ut som du må oppdatere bios...

Bør legge inn driveren etter at begge kortene er montert

Oppdatere BIOS = Flashe BIOS?

Har hørt at det ikke skal være så veldig vanskelig, men har hatt lite flaks med nettopp dette, men hovedkortet støtter jo USB flashing så alt for vanskelig kan det jo ikke være?

Jeg så bare HER

Og jeg tar feil, sorry. Var tydeligvis litt kjapp.

Skal se hva jeg finner ut

Helt ok, tviler ikke på dine kunnskaper, men blir stresset ettersom jeg har gått til innkjøp av et ekstra skjermkort, for så å vite at det muligens ikke er støtte for SLI i det hele tatt :p

Lenke til kommentar

Har litt problemer med å flashe BIOS, men trur ikke det er det som er problemet her.

Ser på broen jeg har satt mellom de to skjermkortene at det står crossfire, ikke SLI. Den passer men er tydeligvis ett crossfire bro, noe som sikkert henger med at x58m kortet først hadde støtte for crossfire, muligens før SLI.

Har bestillt SLI bro i posten, så får man se om det blir forandringer :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...