Gavekort Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Mye sollys, etelleranna objektiv, Canon-kamera of some sort, manuell fokus. Endret 28. august 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Litt sånn "kattamipåfjellet"-bilder, sorry. Prøv å få det tekniske på plass, skygger, kontrast og skarphet, komposisjon og interessant positur. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Katten er ikke min, og var noe jeg tilfeldigvis støtet på under min fjell-ekspedisjon her i nord. Jeg ser på ingen måte hvordan dette er et mer "normalt" enn andre bilder som finnes. Good enough for ya? Endret 28. august 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Der Mr. Olsen skrev gjelder forsåvidt om det var katta di eller ikke Hva er det du ønsker kritikk på egentlig? Jeg ser bare 2 snapshots av en katt på fjellet. Som verken har noen spennende vinklinger eller mening. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Nå er ikke jeg en übergod fotograf med alpelue og kan skille mellom fotografer på ISO-støy eller hva enn slags metoder dere bruker. På hvilken måte er ikke dette et verdig fotografi for dere? Det er tatt med et kamera og om du ser hvordan pikslene er plasser så ser du det utformer en katt. Kan jeg være så snill å få mer kritikk og mindre proff-pirking? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 vel, dette er et ganske så generelt bilde så jeg lurer på hva du vil ha kritikk på? Et forslag er å studere andre bilder som du liker, og prøve å finne ut hva du liker med det og de bildene. Så vil du lettere finne ut hva du vil ha kritikk på dine bilder, og hvordan ta bedre bilder. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Du ønsker kritikk, men ikke kritikk? Er ikke "ros" ordet du leter etter. Kan prøve å gi litt ros: Bra! Bildet er ikke for mørkt, du har fått med hele katten, på det ene bildet. Det er mindre totalt hvite områder enn et helt hvitt ark. Det er mer kontrast enn i et bilde tatt i tåke med 2 cm sikt. BRA! Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 På hvilken måte er ikke dette et verdig fotografi for dere? Det er tatt med et kamera og om du ser hvordan pikslene er plasser så ser du det utformer en katt. Det at du ser motivet gjer det ikkje til eit bra bilete. Fargane er blasse, det virke overeksponert og komposisjonen er meh. På det øverste er katten plasert midt i bilete, dette er ikkje bra. Les litt om "rule of thirds". Det andre er skeivt, katten er klemt ned i eine hjørna og ellers gjeld det same som på det fyrste. Kan jeg være så snill å få mer kritikk og mindre proff-pirking? Du har fått mykje kritikk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Jeg har ikke fått noe konstruktiv kritikk nei, men det kom faktisk frem noe nå! Men er det noe viktig å vinkle noe proft? Er det opp til hver person å vurdere hvilken vinkling dem liker uten å være så forbanna kunstnerisk? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 trenger vel ikke å vinkle i kunst. Men er fint å ha en vinkling på bildet. Så kan man relatere seg med det. Jeg ser slike bilder som dette hele tiden på bildekritikken. Er så vanlig at jeg av og til har fundert på hvorfor jeg er her inne på forumet. Men jeg var også der en gang, tok bilde av alt som var og ville ha kritikk på det. Var ikke så mange som svarte, med den enkle grunn at alle hadde sett det før og var ganske lei slike. Men istedenfor at jeg vender ryggen til slike enkle vanlige bilder, så velger jeg å komme med noen ord, som jeg alltids håper vil fostre fram noen nye vinklinger og spennende bilder med tiden. Nå påstår jeg ikke at jeg er allvitende hva fotografi gjelder. Men jeg mener at jeg har en viss innsikt i hva som er spennende og bra fotografi. Men hvis du ikke tåler å få kritikk som innebærer slakt, ja så hold bildene for deg selv. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Vel! Til mitt forsvar så har jeg ikke kommet til motivdelen i min relativt ferske fotograf-hobby. Men jeg synes fortsatt at motivet var veldig spesielt, og spesielt det med bakgrunnen og fokuseringen. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 vel flott! Hvis du syns det ble bra, bra for deg. Er vel først og fremst for deg du tar bilder? så fortsett med det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Jeg ønsker da å ta bilde for flere enn meg selv, det er derfor jeg ønsker meninger fra dere. Hvilken vinkling ville passet til et slik bilde? Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 konstruktiv kritikk : motiv- når man tar bilder av dyr er det absolutt best å fokusere på øynene, horisonten er svært skeiv og motivet er midtstilt. teknisk: bildet er overeksponert og kontrastløst, tildels uskarpt. lykke til videre, konstruktiv kritikk er ofte det som skal til for å komme seg videre, og ja!foto er kunst. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Det at du har tatt bildene på omtrent samme høydenivå som katten,det er bra. En nybegynnerfeil er at man står over dyrene og tar bilder nedover. Hvis man ikke tar rene positur-bilder av dyr burde bilde vise en form for historie "katta jakter,hopper,koser etc." Ikke la deg stoppe bare fortsett og legg inn bilder,men ta all kritikk med åpen sinn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå