Gå til innhold

BK: Katterompe i fokus


Gavekort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg en übergod fotograf med alpelue og kan skille mellom fotografer på ISO-støy eller hva enn slags metoder dere bruker.

 

På hvilken måte er ikke dette et verdig fotografi for dere? Det er tatt med et kamera og om du ser hvordan pikslene er plasser så ser du det utformer en katt.

 

Kan jeg være så snill å få mer kritikk og mindre proff-pirking?

Lenke til kommentar

På hvilken måte er ikke dette et verdig fotografi for dere? Det er tatt med et kamera og om du ser hvordan pikslene er plasser så ser du det utformer en katt.

Det at du ser motivet gjer det ikkje til eit bra bilete. Fargane er blasse, det virke overeksponert og komposisjonen er meh.

 

På det øverste er katten plasert midt i bilete, dette er ikkje bra. Les litt om "rule of thirds". Det andre er skeivt, katten er klemt ned i eine hjørna og ellers gjeld det same som på det fyrste.

 

Kan jeg være så snill å få mer kritikk og mindre proff-pirking?

Du har fått mykje kritikk.

Lenke til kommentar

trenger vel ikke å vinkle i kunst. Men er fint å ha en vinkling på bildet. Så kan man relatere seg med det.

 

Jeg ser slike bilder som dette hele tiden på bildekritikken. Er så vanlig at jeg av og til har fundert på hvorfor jeg er her inne på forumet. Men jeg var også der en gang, tok bilde av alt som var og ville ha kritikk på det. Var ikke så mange som svarte, med den enkle grunn at alle hadde sett det før og var ganske lei slike.

 

Men istedenfor at jeg vender ryggen til slike enkle vanlige bilder, så velger jeg å komme med noen ord, som jeg alltids håper vil fostre fram noen nye vinklinger og spennende bilder med tiden. Nå påstår jeg ikke at jeg er allvitende hva fotografi gjelder. Men jeg mener at jeg har en viss innsikt i hva som er spennende og bra fotografi.

 

Men hvis du ikke tåler å få kritikk som innebærer slakt, ja så hold bildene for deg selv.

Lenke til kommentar

konstruktiv kritikk : motiv- når man tar bilder av dyr er det absolutt best å fokusere på øynene, horisonten er svært skeiv og motivet er midtstilt.

teknisk: bildet er overeksponert og kontrastløst, tildels uskarpt. lykke til videre, konstruktiv kritikk er ofte det som skal til for å komme seg videre, og ja!foto er kunst.

Lenke til kommentar

Det at du har tatt bildene på omtrent samme høydenivå som katten,det er bra.

En nybegynnerfeil er at man står over dyrene og tar bilder nedover.

Hvis man ikke tar rene positur-bilder av dyr burde bilde vise en form for historie "katta jakter,hopper,koser etc."

 

Ikke la deg stoppe bare fortsett og legg inn bilder,men ta all kritikk med åpen sinn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...