konduktans Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Det var fadderuke på universitetet fra 9. til 16. august, med mye drikking. Akkurat som jeg opplevde etter russetiden, fikk jeg hoste, svak feber og ble "tung i hodet"(hodepine og slapphet). Jeg hoster hele tiden mens jeg er våken, men ikke mens jeg sover. Har bare blitt værre siden 9. til i går, men i dag føler jeg meg faktisk litt bedre. Problemet er nå at jeg har en "rar lyd" i venstre øre. Jeg har hatt tinnitus i flere år nå, og det er ikke samme sak. Derimot, minner det veldig om øreverk(smerter når jeg hoster, følelse av væske i øret), og all lyd på det øret oppleves rart. Det blir en metallisk klang på alt av lyd, og det føles som om lyden oppfatter litt senere enn på høyre øre. Også når jeg snakker høres jeg nesten ut som en robot på det øret. Skal jeg gå med ørepropp på den siden, eller skal jeg bare leve som vanlig, og utsette øret for lyd som vanlig? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Høres ut som du har ørebetennelse. Gå til legen. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Er legeløs. Har ikke fått ny fastlege etter jeg flyttet(ca to uker siden jeg søkte). Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Er legeløs. Har ikke fått ny fastlege etter jeg flyttet(ca to uker siden jeg søkte). Hva gjør jeg da? Ta kontakt med legekontoret og spør om de kan la deg få time siden du uansett snart skal få fastlege der (understrek at det er en hastesak). Hvis ikke det hjelper så ring rundt til forskjellige legekontorer, de slipper deg sikkert inn ett eller annet sted, du havner bare bakerst i køen siden du ikke har fastlege. Eller du kan bare vente og se om det går over. Hvor mye det haster avhenger av hvor lenge det varer, hvor sterke smerter du har osv. Endret 30. august 2010 av A-Jay Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Møkk. Det har egentlig gått mer eller mindre nå, men øresusen er veldig mye sterkere på venstre øre. Nå snakker vi uholdbart høyt. Skal jeg dra til legen i morgen da, eller? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det var fadderuke på universitetet fra 9. til 16. august, med mye drikking. Akkurat som jeg opplevde etter russetiden, fikk jeg hoste, svak feber og ble "tung i hodet"(hodepine og slapphet). Jeg hoster hele tiden mens jeg er våken, men ikke mens jeg sover. Har bare blitt værre siden 9. til i går, men i dag føler jeg meg faktisk litt bedre. Problemet er nå at jeg har en "rar lyd" i venstre øre. Jeg har hatt tinnitus i flere år nå, og det er ikke samme sak. Derimot, minner det veldig om øreverk(smerter når jeg hoster, følelse av væske i øret), og all lyd på det øret oppleves rart. Det blir en metallisk klang på alt av lyd, og det føles som om lyden oppfatter litt senere enn på høyre øre. Også når jeg snakker høres jeg nesten ut som en robot på det øret. Skal jeg gå med ørepropp på den siden, eller skal jeg bare leve som vanlig, og utsette øret for lyd som vanlig? Kan og være vanlig influensa, den har herjet landet ganske kraftig i år. legevagta er pligtig til å motta deg har du ikke fastlege i kommunen, og alle legekontor skal ta deg imotuavhengig av fastlege hvis du ønsker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå