lyon Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg startet å bygge en pc og den funket i 1 dag, plutselig sa det smell og det begynte å lukte. men pcen var fortsatt på. dog usb funket ikke lengere, når jeg slo av, ville ikke pc starte. Kun ville den starte etter å ta ut batteriet, men kom aldri inn i bios eller noe, jeg prøve å sette inn usb med bios flash, men ikke mulig å gjennkjenne. Da jeg tok minnepennen til en annen fungerende pc, så vil den ikke funke. Jeg prøvde også ipod, så den funker heller ikke lengre siden jeg stakk den inn i mitt frontpanel (usb)... hva????? Returnerte hovedkortet... I dårlig tolmodighet skaffet jeg et nytt hovedkort, fikk lagt inn windows etter noe småpropblemer med harddisk. Når jeg kommer inn i windows, hadde jeg ikke mus, så prøvde den på forskjellige porter uten at den kom. så til slutt prøvde jeg foran på front panelet. Pcen døde brått MED EN GANG JEG STAKK INN USB. Nå vil den ikke starte, eneste er at det lyser på hovedkortet når psu er på. Hjelper ikke å fjerne batteriet på dette. Tipper dette hovedkortet også er blitt defekt? Kan virkelig usb ødelegge så mye? Er #konge" kabinettet hafX som jeg har. Er så sykt irritert å lei. er det mulig, ville ha en god ny pc, men så tar to hovedkort kvelden og muligens andre komponenter denne andre gangen.. Itillegg Ipod, mus og minnebrikke funker ikke på andre pcer.. Er det mulig.... Sorry for så mye skrivefeil, måtte bare få det fort ut før jeg tar kvelden. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 tror nok ikke usben har kortsluttet hovedkortet er nok du som har masks uflaks jeg har kortsøuttet 2 pcer etter hverandre bare ved å starte dem Lenke til kommentar
lyon Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Ok, men noe er det med den usb'en i frontpanelet, korrupt eller hva enn det er. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Om frontpanelet er defekt eller koblet til hovedkortet feil så vil det kunne føre til kortslutning. En kortslutning vil kunne ødelegge både hovedkort, frontpanel og evnt ting som puttes i porten(e). Dette kan komme av enten billige komponenter(frontpanel eller kabler), feilkobling, feilmerking(på hovedkort) eller feil i manualen(hvor kontakten skal settes). Etter å ha koblet feil når eg bygde min første maskin på jobb for en kunde(back in the days) så har eg alltid trippelsjekket av koblingen av frontpanel er korrekt. Lenke til kommentar
compus Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Det høres merkelig ut, men jeg ville ikke forsøke mer uten å bytte ut USB-kontakter med tilhørende plugger. Jeg ville også ha sjekket opp PSU. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg ville tatt ut alle kabler fra frontpanel, inkl. USB, brytere, LED-lys osv. Koble på en annen bryter å se om PCen starter. Hvis den gjør det.. for guds skyld bruk de integrerte USB-kontaktene på HK Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Tror faktisk jeg kjenner til feilen, brukeren har sannsynligvis plugget usb i en firewire kontakt... Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Tror faktisk jeg kjenner til feilen, brukeren har sannsynligvis plugget usb i en firewire kontakt... De pluggene er jo like og kortslutter +12v til jord på pin 7&8. Det kan helt sikkert lukte litt av slikt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 +12V? USB er 5V, ikke 12V. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 USB har jord på pin 7 og 8, firewire har +12v på de samme pinnene. Plugger du usb i firewire, så blir det kortslutning. Pluggene er fysisk like. Lenke til kommentar
lyon Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Plugget ikke inn i fireware. Den koblet jeg ikke til engang. Hvis det er frabrikk feil på usb frontpanelet til Hafx så syntes jeg det er rart. Så bra reviews:) alt kan ha en feil, men veldig kjip en.. Det eneste jeg gjorde med frontpanelet var å bytte usb 3.0 til 2.0 slik det stod i manualen. Og var heller ikke usb 3.0 inngangen så forårsaket dette, var de integrete 2.0. så jeg må vel få erstatning på dette? Er jo ikke jeg som koblet feil. Jeg har prøvd ny psu og annet kabinett (power led, sw etc). akkuratt det samme skjer. Uansett hvor mange eller få komponeneter jeg har skjer det ingenting mer enn et lys på hovedkoret når jeg skrur på psu strømmen. Så jeg tipper Hovedkortet er død. Jeg tror ikke psu, grafikk-korta, ram og cpu er skadet, men er ikke sikker, da jeg ikke kan teste med annet HK. Hva tror dere? Tror faktisk jeg kjenner til feilen, brukeren har sannsynligvis plugget usb i en firewire kontakt... Var et lokk over Fireware inntaket på HK, så det er jeg sikker på jeg ikke har gjort. Endret 28. august 2010 av lyon Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hvis du koblet riktig så vil både USB tilkoblingen fra frontpanelet og hovedkortet sannsynligvis ha svi-merker, da er egentlig dette en relativ grei sak å ta med webshoppen da kabinettet er ansvarlig for feilen. Godt mulig at det som er merket usb kabel faktisk er koblet feil i frontpanelet til firewire eller lignende. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Om frontpanelet er defekt eller koblet til hovedkortet feil så vil det kunne føre til kortslutning. En kortslutning vil kunne ødelegge både hovedkort, frontpanel og evnt ting som puttes i porten(e). Dette kan komme av enten billige komponenter(frontpanel eller kabler), feilkobling, feilmerking(på hovedkort) eller feil i manualen(hvor kontakten skal settes). Etter å ha koblet feil når eg bygde min første maskin på jobb for en kunde(back in the days) så har eg alltid trippelsjekket av koblingen av frontpanel er korrekt. Hehe dette viste jeg faktisk ikke litt flaut dette her siden jeg jobbeer med IT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå