Gå til innhold

Arbeidsledig, men jobbet 7,5 timer denne mnd, skrive på meldekort`?

*F*

Anbefalte innlegg

Hei!

Er arbeidsledig og får dermed arbeidsledighetstrygd av NAV, og må sende inn det derre meldekortet hver 14. dag. Men i går var jeg innleid hos en tidligere arbeidsgiver for å gjøre "noe greier" i 7,5 timer, vanlig fagarbeider lønn.

Men skal jeg hukke av på "Jeg har jobbet i løpet av de siste 14 dagene" på meldekortet?

For jeg er jo arbeidsledig, har hørt at om man jobber under XX timer så skal det ikke oppføres, noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/1073747331.cms

Hvis du har arbeidet for andre, eller i selvstendig næringsvirksomhet i den perioden meldekortet gjelder for, skal du oppgi alle arbeidede timer pr dag, lørdag og søndag og kvelds- og nattarbeid inkludert.

Som hovedregel skal du alltid oppgi det antall timer du faktisk arbeider (for dagpenger både lønnet og ulønnet arbeid).

Hvis du får utbetalt lønn for flere timer enn du faktisk arbeider, for eksempel ved akkordarbeid eller liknende, skal de timene du får betalt for føres opp.

Har du en stilling som oppgis i prosentandel skal du regne om prosenten til timer. 100 prosent stilling utgjør som hovedregel 37,5 timer. En lærer som for eksempel jobber i en 60 prosent stilling skal oppgi 22,5 timer på meldekortet.

Utfører du arbeid som du ikke får inntekt av før på et senere tidspunkt, skal arbeidstimene likevel føres opp i den perioden arbeidet utføres. Dette kan for eksempel være:

* Lønnede verv

* Provisjonssalg

* Telefonsalg

* Frilansvirksomhet

* Home-parties

Hvis du har et yrke som ikke har 37,5 timer pr. uke som normal arbeidstid, deltar på deltidstiltak eller tiltak med lønn, må du kontakte NAV om føring av timer.

Lenke til kommentar

Det skal føres opp det du har jobbet ellers risikerer du feilutbetaling, tilbakekreving, renter etter ftrl. §12-17a på 10 % samt mulignes oversendelse til NAV Kontroll hvis beløpet er passe høyt.

Siden yrket ditt garantert har vanlig arbeidstid, det vil si 37,5 timer, ska ldu føre opp timene under den dagen du jobbet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...