Notinuse Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Har nå brukt flere måneder på prøve finne ut hvordan få min PS3 over på NAT Type 2. Googlet og prøvd stortsett det meste av guider. Portforwarding, DMZ, manuelle instilling her og der..men vil rett og slett ikke gå over på NAT 2. Hvis jeg kjører PS3 direkte over til modemet får jeg NAT 2, men da mister jeg hele nettverk-streamingen osv. Finnes det noen som har litt erfaring med DIR-655 som kan guide meg til å få dette 100%. Er rett og slett så desperat at er villig til å betale litt for skikkelig help. Er en flott ruter, og PS3'n er jeg veldig glad i Er rimelig cab-cake når det kommer til dette, så kan godt være jeg overser noe. Men etter så mye problemer føler jeg at har lest og testet det meste grundig. Har nett via NGT, men de har heller ikke klart hjelpe meg. Endret 27. august 2010 av Jeracan Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Du har nok et routermodem og har dermed to brannmurer som sperrer. Den enkleste løsningen er som følger. Logg inn på DIR-655 http://192.168.0.1 Legg inn ny statisk ipadresse på routeren 10.0.0.254, nettverksmaske 255.255.255.0 Gå deretter inn på innstillingene for LAN og slå av DHCP. Koble så nettverkskabelen fra modemet til en av LAN-portene på DIR-655. Internettporten på DIR-655 skal nå være frakoblet. Routeren vil nå fungere som trådløst aksesspunkt og switch. Dermed skal portene kunne åpnes automatisk med UPNP i PS3. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg gjordet det motsatte, dvs satte modemet fra telenor i bridge modus og brukte dlink 635 som ruter. Anbefaler at TS tester ut dette, problemet ligger uansett i at det er 2 active brannmurer som la7dfa påpeker. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Bridge er definitivt den beste løsningen. Dette gjør at routermodemet blir mere stabilt. Det er hakket vanskeligere å forklare (avhengig av type routermodem). Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Bridge er definitivt den beste løsningen. Dette gjør at routermodemet blir mere stabilt. Det er hakket vanskeligere å forklare (avhengig av type routermodem). Ja, det er teknisk mer elegant, men det er vanskeligere å få til for en uerfaren bruker, og det er i mine mening ikke å annbefale å rote for mye med ruteren du har fått fra din ISP når du ikke må gjøre det for å oppnå det du vil - for det vil lage problemer om du senere må kontakte support for noe da de ikke vil kunne supportere rutere som står med ustandard konfigurasjon mens de ikke vil bry seg noe om hvordan dlinken bak er konfigurert. Til OP: Hvilken NGT ruter er det du har? Speedtouch? Jeg mener å erindre at det var noen kollisjon mellom interne tjenester i Speedtouchene og de portene som PS3 trengte. Jeg vet dog hvordan du kan fikse det dersom det er tilfellet, men da trenger jeg også å vite hvilke porter det er PS3 trenger for nett-tjenestene. Jeg er for lat til å google det frem selv akkurat nå så det er opp til deg OP om du vil ha videre hjelp i den retningen. Men når du sier at det fungerer når det er direktekoblet i modem så er jeg dog litt forvirret. Mener du rett i ruteren fra NGT? (for så langt jeg vet bruker ikke NGT normalt rene modemer, men kun kombinterte rutermodemer og et slikt ville uansett kreve noe NAT konfigurering for å fungere med åpen NAT for ting som PS3). -Stigma Endret 28. august 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Tusen takk for alle tips og innspill folkens! men var utrolig heldig i dag å fikk hjelp av en kompis som jobber med dette, han hadde tid til å ta en titt og fikk etter par timer ordnet det. Hvordan er jeg litt usikker på, men modemet/ruteren fra NGT som rota det til. Tror han disablet firewall der, slik at min D-link kunn har firewall. Sikkert masse annet også, men han fikk det til og min PS3 har nå NAT TYPE 2, endelig !!!! Problemet ligger nok hos NGT og sine produkter og ikke D-Linken. Lenke til kommentar
Tripod Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg har samme problem er det noen som kan gi en liten oppskrift. Den biten med speedtouch fra nextgentel eventuelt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg har samme problem er det noen som kan gi en liten oppskrift. Den biten med speedtouch fra nextgentel eventuelt? http://ngtforum.net Lenke til kommentar
kmbgreen Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Hei Nå har jeg også slitt med dette i mange uker. Har en DIR-655 HW version: B1 Firmware: 2.0. Har prøvd absolutt alt som finnes på google av guider. Det vil si jeg har forwardet alt av porter som skal forwardes, UPnP på, PS3 satt til statisk IP og den IP satt inn i DMZ. PS3 har sagt jeg har NAT type 2 som skal bety at jeg får open NAT på MW3, men har likevel hatt Strict. Men helt til ikveld har ikke dette fungert i det hele tatt. Ikveld fant jeg update på firmwaren på den tyske dlink siden: 1. Gå til www.dlink.de 2. Skriv inn DIR-655 i boksen med lynet og trykk på lynet. Da kommer du inn på alt som har med denne routeren å gjøre. 3. Velg Downloads & support og velg den siste "Aktuelle upgrades". I mitt tilfelle var det 2.05b06. Last ned denne oppdateringen og husk hvor du lagret den. Pakk så ut disse filene slik at de er klare til steg 7. 4. Skriv inn 192.168.0.1 i adresse boksen på web browseren din. User "Admin" og med kablet tilkobling skal du ikke trenge noe passord - la det være blankt. 5. Gå til "Tools" > "System" og lagre konfigureringen din så du slipper å sette opp SSID/Passord osv osv igjen. 6. Gå til "Tools" > "Firmware". Her er det et valg som skal sjekke etter siste oppdatering av firmware, men selv med 2.0 versjonen sa den i mitt tilfelle at dette var siste oppdatering. 7. Det er nå det er viktig at du er koblet til via kabel til routeren (står advarsler mot ikke å gjøre dette så man bør absolutt følge det). Velg bla igjennom på Firmware Upgrade, finn .bin fila du pakket ut og trykk "Upload". 8. Det vil nå ta 150 sekunder før routeren er brukbar igjen. Ikke refresh eller bla deg bort fra denne siden, da det kan ødelegge for opplastningen. 9. Gå så inn på routeren "Tools" > "System" og last opp konfigurerings fila du lagret istad, så skal alt være tilbake. 10. Om MW3 nå ikke har open NAT så må man sette PS3 til statisk IP og portforwarding må utføres. Men dette finnes det nok av guider på allerede. For eksempel her: http://community.callofduty.com/message/37563#37563 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå