Pedersen2k Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Hei... Har fra før en Asus med WIN7HP som er koblet til en SMC router. Fikk i dag en ny HP maskin med WIN7HP i hus. Starter den opp så finner den alle andre trådløse nett rundt om kring, men ikke SMC routeren. Kom gjerne med spørsmål om dere trenger mer info, lenge siden jeg har drevet med nettverk og generelt windows;P Telenor ADSL PPoE. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Skru av kryptering på routeren og forandre SSID til noe spesielt samt bytt kanal. Lenke til kommentar
Pedersen2k Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Har ikke passord på, SSID er SMC. Bytte kanal...hm, får prøve og rote litt innpå og se hva jeg finner, bare og ta en random en? Nå får jeg faktisk ikke logga inn på routeren engang, men resetter jeg den kommer jeg meg inn så jeg får legge inn telenor brukernavn og pass. Helt siden jeg fikk Win7 i hus har jeg faktisk vært en del plaget med routeren. Før når jeg hadde kun XP hadde jeg aldri noen som helst problem, men nå må jeg ofte resette den og legge inn brukernavn og pass på nytt. Akkurat som det detter ut(?) Men ja, jeg får vel bare prøve å resette den så jeg får kommet meg innpå den da. Takk sålangt.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Når du ikke finner routeren, så skyldes det trolig at den sender på kanal 12 eller 13. Nettverkskortet i PC er sikkert satt opp med USA som land og de har bare kanal 1-11. Den enkle løsningen er å endre kanal på routeren, mens den beste løsningen er å endre land i oppsettet til trådløskortet i PC. Endret 28. august 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Pedersen2k Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Sjekket det med kanal, og etter det jeg skjønte stod den på kanal 6. Prøvde og skifte til kanal 2 tror jeg det var, og nå funket det visstnok:D Fjuh....Har ei mor som er glad for å få spille facebook-spilla sine nå;P Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Kanal 6 er mye brukt på trådløsnett, så kan være noen naboer med kraftig signal. Alternativt kan det være en trådløstelefon eller bare svakt signal på den kanalen. Lenke til kommentar
Pedersen2k Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Jeg skyter inn et lite spørsmål til her. Etter jeg skiftet til kanal 2 har begge maskinene internet. MEN, helt siden jeg fikk Win7 i hus har jeg hatt problemer med at jeg plutselig mister nettet, jeg er fortsatt koblet til SMC routeren, men jeg må logge meg inn på den igjen for så å legge inn brukernavn og pass til Telenor ADSL'n. Noen ideer? Hadde aldri dette problemet med XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå