Gå til innhold

Canal Digital HD tuner - Hvorfor fungerer ikke det?

Anbefalte innlegg

Jeg har den enkleste HD tuner som jeg kjøpte for nesten 1 år siden. Ser at den ikke lenger selges hos Canal Digital. Men saken er at når jeg feks går på kanalen Discovery HD, så får jeg opp en melding "Signalet er for dårlig" ol. med blå bakgrunn.

Installerte idag ny tv, HD tv, men får fortsatt feilmeldingen, trass i at det er HD og jeg kjører HDMI. Forsøkte å ringe til CD før de stengte, men uten svar. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er at når jeg går på signalstyrke, så viser den VELIG gode forhold. Langt oppå skalaen. Står for å ikke få inn signalene må den være på MIN. men er jo et par % fra MAX.

Er parabol, med gode signal ;)

Endret av phpnuke
Lenke til kommentar

Jeg har den enkleste HD tuner som jeg kjøpte for nesten 1 år siden. Ser at den ikke lenger selges hos Canal Digital. Men saken er at når jeg feks går på kanalen Discovery HD, så får jeg opp en melding "Signalet er for dårlig" ol. med blå bakgrunn.

Installerte idag ny tv, HD tv, men får fortsatt feilmeldingen, trass i at det er HD og jeg kjører HDMI. Forsøkte å ringe til CD før de stengte, men uten svar. Noen som vet?

Dette er typisk for en dårlig justert parabol eller trær/løvbusker i veien for signalet. Sagem 81ITS som du antagelig har er ikke spesielt kresen på signalene. Det hjelper ikke noe at du har fått deg en HDTV slik noen andre allerede har påpekt. De vanlige SD kanalene tåler litt mer feiljustert antenne.

Antennen din skal mest sannsynlig finjusteres (i værste fall er det trær/løv i veien)

Lenke til kommentar

Har snakket med CD, og de påpekte at nivået må være over 170. Fikk dette svaret av de: Dekoderen din krever et signalnivå over 170 prosent

Ser at jeg ligger på rundt 140-150. Dette må jeg si er irriterende. Får inn NRK HD og TV2 og di, men ikke Discovery HD feks. Skal det ikke mer til enn et par blader som ligger i siktet? For har alltid måttet gå opp i skråningen her, for å snitte bort litt busker.

Men det er foreløpig ikke et problem, når jeg ser vanlig tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...