Gå til innhold

Trenger et nytt headset raskt.

Stigah

Anbefalte innlegg

Hei. Dette året på skolen, var vi nødt til å ha vårt eget headset. Det jeg bruker hjemme, er trådløst, og orker ikke å ta med både headsetet og en "stasjon" til det, hver eneste dag.

Læreren vår, Reidar Larsen anbefalte selvfølgelig at vi skulle ha et "nøytralt" headset (Han nevnte at på de fleste headset, har de lagt på ettellerannet, sånn at musikk, osv, skal høres litt bedre ut. Det var noe sånt han sa, har ikke greie på det selv) Det skal heller ikke lekke. Altså at ingen andre hører hva jeg hører på, eller at jeg hører hva andre sier.

Dette skal da brukes mest til video- og lydredigering. Trenger da ikke å ha mikrofon på, ettersom dette ikke skal brukes til gaming, og det bør helst være minijack. Når foreldre er med å kjøper, kan vi godt strekke oss til litt over tusenlappen. Men dere kan også anbefale noen under tusenlappen også. Takker og bukker for alle anbefalinger!

Stig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til lyd og video er det nok lurt å velge eit headset med nokså nøytral lyd, no har ikkje eg høyrt g35, men antar at dette er eit gamer-headset, noko som ofte betyr at det er altfor tungt på bassen for fornuftig lydbehandling. Sjølv bruker eg sennheiser HD 595 til lydbehandling og dette har ein nøytral og definert lyd, men er av åpen design- noko som betyr at det ikkje isolerar særleg godt, så det passar nok ikkje so godt til deg. Eg hadde nok sett på nokre av AKG sine studio-modellar,K272 HD trur eg hadde passar bra til ditt bruk.(men kansje litt vel dyr) det samme med beyerdynamic 770 pro - som er enda litt dyrare.

edit: Og som eit lite tilegg vil eg seie med ueinig med Prfction om at USB-grensesnittet er betre enn audio-jack, ikkje berre blir ein låst til kun datamaskin som kjelde, men eit middels godt eksternt lydkort vil som regel gi betraktelig betre lydkvalitet. (med mulig unntak av gaming, der det er viktigare med god plassering av andre spelarar enn sjølve kvaliteten på lyden)

Endret av Hoywin
Lenke til kommentar

ligg unna g35, masse fancy dritt du ikke vil ha, enkelt og greit!

anbefaler deg å skjekke ut noen modeller fra AKG, har selv et k518 dj som jeg bruker mest til mp3 spiller bruk, litt overkill i bassen det også kanskje da men se på noen av de dyrere AKG klokkene ;)

Lenke til kommentar

Hoywin, jeg er enig i det du sier. G35 er et gaming-headsett, og siden trådstarter er ute etter et nøytralt headsett vil nok G35 være i nærheten av skivebom.

AKG K272 HD skal være nokså nøytralt, men Beyerdynamic DT770 Pro har jo en ganske markant bass. DT770 vil nok basse utmerket til en trommis e.l. men jeg vil tro K272 HD er et bedre valg om hodetelefonene skal være helt nøytrale.

Jeg har dessverre ikke testet K272 HD selv, men har lest en del om det, og snakket med en del andre her inne ;)

Lenke til kommentar

Har testa beyer 770, og vil påstå at det som blir sagt om bassen er noko overdrevet, joda den er tung på bassen, men i forhold til mykje anna ræl på marknaden er bassen definert og nøyaktig samt at den går noko djupare enn normalt, det er dermed ikkje totalt skivebom i forhold til TS sitt bruk Dessuten blir jo dette settet brukt mykje i studio rundt om kring, og det har nok sine grunnar.

Fekk også prøvd k272 hd ein gong, men ikkje nok til å utale meg særleg om korleis dei er lydmessig, men isolerar greitt og god komfort.

Lenke til kommentar

Nei, DT770 er absolutt ingen skivebom! Det er et godt alternativ så lenge man er klar over at det er lagt en del vekt på bassen.

Men jeg vil anbefale å gå innom en butikk og teste hodetelefonene opp mot hverandre, slik at man vet helt klart hvilke lydbilde man får ;)

Forresten, går putene på K272 HD helt rundt ørene på samme måte som DT770? Putene på K242 HD er jo nokså små, men er ikke de på K272 HD større?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Takker og bukker for all hjelp! Fikk litt lyst på K272 HD nå, men litt dyrt var det ja. Som du sier Meh, så er det lagt en del vekt på bassen på DT770, så jeg er bittelitt usikker på om jeg skal ha det. Og jeg vil selvfølgelig ha et der putene går helt rundt ørene. Er ganske trett nå, så fikk ikke helt med meg hvor mange forskjellige headset dere nevnte, hehe :p

Lenke til kommentar

G35. Ja, du kan bøye mikrofonen i alle mulige vinkler, den er elastisk(riktig ord?) Du kan justere bass og you name it med programvare som følger med! Samt stille inn knappene på siden til og justere bass/volum/diskant/mikrofon! Funker like godt til gaming som og jobbe med musikk, så dem som ikke har prøvd, har ikke så altfor mye og si! :thumbup:

Edit:

Klokkene dekker hele øret, ganske lydtett da du bruker det.

Endret av Prfction
Lenke til kommentar

G35. Ja, du kan bøye mikrofonen i alle mulige vinkler, den er elastisk(riktig ord?) Du kan justere bass og you name it med programvare som følger med! Samt stille inn knappene på siden til og justere bass/volum/diskant/mikrofon! Funker like godt til gaming som og jobbe med musikk, så dem som ikke har prøvd, har ikke så altfor mye og si! :thumbup:

Edit:

Klokkene dekker hele øret, ganske lydtett da du bruker det.

g35 har et helt annet marked enn et kvalitetsheadset fra AKG eller liknende.

masse fancy software vil aldri konkurere med kvalitetselektronikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...