Gå til innhold

Hva irritrerer deg mest når du trener?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvitløk + inder + 1 time sykling + bomberom = helvete på jord.

 

Kom for å kjøre intervall i det lokale student-treningsrommet... en inder hadde sykla i en time før meg.

 

Jeg hilste, kjørte litt styrke og takka for meg... får gå opp og kjøre kardio senere når lukta har lagt seg :sick: En av de som trener i olabukse...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men er vel en fordel å bruke en sånn maskin hvis man trener alene og tar litt tunge løft?

Har man et et skikkelig benkstativ kan man bare sett seg ned om det skulle bli for tungt, så er det ting som tar i mot stangen.

En slik maskin gir "for mye" støtte i løft.

Hvorfor er egentlig støtte så galt? Er da bare mye greiere å sikrere, i tilegg kan man fokusere på å løfte den ene veien i stedenfor å drive å fokusere på ballanse samtidig.
Lenke til kommentar

Det ødelegger for teknikken din fordi du får en veldig statisk løftebane. At du sier "å drive å fokusere på balanse samtidig" er en indikator på at nettopp teknikken kanskje burde sitte litt bedre :) har sett mange folk kjøre knebøy i smithmaskin og det ser jo ut som de kommer til å få seriøse kne- eller ryggproblemer pga. løftebanen blir helt rar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg noen direkte balanseproblemer, men bruker selv BARE slike maskiner som er rundt forbi i studioet, er det noe problem i det?

Sånn generelt har jeg jo god ballanse, kan er ikke noe problem å gå over en tynn planke osv.

 

Leser lenger foran i tråden at noen hater slike som meg ^^

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

For ikke å snakke om at smithmaskiner ikke er tryggere heller. Hvis du har en vanlig vektstang (uten sikringer på vektene) kan du jo vippe vekten av deg/rulle den av deg om det skulle gå galt, i smith er du STUCK. (og ja, tatt i betraktning at sikringene ikke er på, men det er de jo aldri..) På ingen måte tryggere. Hver gang jeg for eksempel ser folk som kjører decline benkpress i smithmaskin får jeg hjertet i halsen. Livsfarlig øvelse!

 

Om du ikke klarer å holde balansen på en vekt, så bør du heller ikke løfte den.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

FAEN! Var å trente i dag og på bicepscurlen hører vi en kuk bak oss si til en PT: "Du får si til ungene at de må ta av kilo så de klarer å løfte rett, nytter jo ikke å ta 20 kg når du ikke klarer å løfte det rett".

 

 

Å FAEN!!! Den lille kuken hadde jeg lyst til å slå ned!!! Sa det ekstra høyt og med arroganse så vi skulle høre det. Prøver å ydmyke oss fordi vi er "unge og dumme"...hva fean er det for noe? LAVMÅL!!! Jævla hore-mann!

 

Og han PT'en er jo fullstendig homo da..."Nei, jeg løfter ikke 20 kg sjæl liiiiiizzzzzzm"... Nei vel? Er det derfor jeg er større enn deg da?

Lenke til kommentar

FAEN! Var å trente i dag og på bicepscurlen hører vi en kuk bak oss si til en PT: "Du får si til ungene at de må ta av kilo så de klarer å løfte rett, nytter jo ikke å ta 20 kg når du ikke klarer å løfte det rett".

 

 

Å FAEN!!! Den lille kuken hadde jeg lyst til å slå ned!!! Sa det ekstra høyt og med arroganse så vi skulle høre det. Prøver å ydmyke oss fordi vi er "unge og dumme"...hva fean er det for noe? LAVMÅL!!! Jævla hore-mann!

 

Og han PT'en er jo fullstendig homo da..."Nei, jeg løfter ikke 20 kg sjæl liiiiiizzzzzzm"... Nei vel? Er det derfor jeg er større enn deg da?

 

Vel, løftet du riktig da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...