Gå til innhold

Hva irritrerer deg mest når du trener?

Anbefalte innlegg

Biceps curl er elendig ettersom du trener EN muskel, på en øvelse som tar typ 15 min.

Så det er bare tull å utvikle armene?

Jeg tror du er en av de typiske som har lest seg blind på et eneste program...

Jeg har selv trent 5x5 og vet at det fungerer.. STYRKEmessig...

GLEM større volum i muskelmasser om du trener lavrep(5x5)...

"Kids these days..."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biceps curl er elendig ettersom du trener EN muskel, på en øvelse som tar typ 15 min.

Så det er bare tull å utvikle armene?

Jeg tror du er en av de typiske som har lest seg blind på et eneste program...

Jeg har selv trent 5x5 og vet at det fungerer.. STYRKEmessig...

GLEM større volum i muskelmasser om du trener lavrep(5x5)...

"Kids these days..."

Da foreslår jeg at du leser litt til =)

Lenke til kommentar

Du kan heller prøve å forklare prinsippet bak volum og styrke i muskelmasse enn å bare slenge ut en påstand uten støtte for det du sier ;)

Stronglifts er såre enkelt, lav reprange for å bygge styrke i muskelmassen med baseøvelser for å involvere flest mulig muskelgrupper...

Trener man bicepscurl eller andre isolasjonsøvelser har man somregel en plan med det...

Det tror jeg ikke du har skjønt...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så lyst å måtte skrive en artikkel om dette. Men se om du forstår dette:

Styrke = muskel volum, til en viss grad. Baseløft = Styrke. Baseløft=Styrke=muskel volum.

Men for å ta det på en annen måte, hvor mye løfter du i biceps curl? Jeg har aldri i mitt liv prøvd den øvelsen før, men skal trene imorgen, så må nesten prøve den, selv om den i mine øyne er helt ubrukelig, i forhold til så mye annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-Axby2kEH

Da jeg spurte om å få dra mark bak noen i et knebøystativ og en som står og ser på sier til de som trener foran meg ”lol, se hun trener med det samme som dere”. De trente teknikk, og jeg varmet opp (50 kg på stangen).

Ikke synes jeg det er noe gøy å bli sammenliknet på den måten av folk jeg ikke kjenner, og i hvertfall ikke når settingen er at det er noen andre som skal latterliggjøres.

Utrolig dustete og unøvendig oppførsel.

Lenke til kommentar

Folk bør egentlig skjønne at ikke alle trener med like mye. Folk har ulike forutsetninger, og enkelte har også skader som de ikke skal overbelaste, men trene. Det går an å tenke litt før man sier noe.

For å nevne noe som irriterer meg så er det folk som sitter rundt omkring og snakker. Da gjerne høylydt og lenge :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det hele koker vel ned til at jeg synes det er forbanna ubehagelig å bli gjort et eksempel av når det er i en negativ retning. Og ja, folk burde virkelig tenke før de snakket iblant.

Lenke til kommentar

SATAN I HÆLVETTE!!!!!! (er bannskap lov på diskusjon.no?)

Var å hjalp dama å trene og på siste settet knebøy kom det en gamling bort og spurte henne om det ikke var tungt for ei så lita jente (hun er 45 kg og hadde 30 kg på ryggen)...

Jeg sa umiddelbart fra at: kom deg vekk å le henne konsentrere seg så hun ikke skader seg...

Dein forbainna skeivronka tverrpulte gamlingen skjønte ikke hva jeg mente og sa: men herregud da, skulle jo bare være hyggelig...

Også spurte han henne på nytt...

Nå ble jeg "kokførbainna" å sa ganske høyt: pell dæ vekk før du får stanga rundt nakken, dra te hælvette...

Dama mi hadde heldigvis fått stanga på racket før han spurte henne på nytt...

Hva er greia med at folk skal være så oversosiale på gymmen? Man kan prate etterpå og la folk få konsentrere seg når de løfter. Hva om hun hadde blitt ukonsentrert og mista stanga? Hun er nybegynner og det kunne gått skikkelig galt... :realmad:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Du trener etter all sannsynlighet ikke siden du ikke forstår hvor viktig det er å kunne ha full konsentrasjon på et tungt løft...

:thumbdown:

Jeg har NULL respekt for folk som ikke kan respektere andre, slik som han gamlingen jeg omtalte...

Tøffen? Jeg har da guts til å snakke til folk IRL, noe annet enn å flame folk på nett ;)

Lenke til kommentar

!!! redigert til ... som mer representerer samtalen...

Men du er med på at ved et TUNGT løft bør man absolutt ikke forstyrres? Hadde vedkommende ventet til hun var ferdig med løftet og ikke bare presset seg på hadde jo situasjonen vært helt annerledes... ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...