Sitoy Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Hei! Jeg fikk ASUS G73JH i dag og hittil veldig fornøyd, men har et problem. Bare den ene USB porten virker! Det er fire USB porter på pcen og bare den ved siden av internett porten funker. Hvis jeg feks. kobler til musen i en av de andre portene begynner musen og lyse (som den gjør når den er koblet til) og det kommer en lyd som er tegn på at jeg har kobla til noe. Det samme skjer med headsettet. Musen funker ikke å headsettet gir ikke lyd. Har installert begge deler så skjønner ikke hva som er galt. Noen som kan hjelpe? Er det en feil med pcen eller er det jeg som må gjøre noe først? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) På enkelte maskiner er man nødt til å installere driveren til den aktuelle USB-enheten på hver enkelt port for at de skal funke. Har du testet ut hva som skjer om du kobler til en vanlig USB-minnepinne? Kan det hende USB-portene er deaktivert i BIOS? Forresten, det er en veldig stilig laptop du har der! Endret 27. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Det er ganske sikkert som Meh. sier, at drivere må installeres på hver enkelt port som skal brukes. Kobler du musen til en annen port enn den som er brukt før, må man på nytt legge inn musedriveren på den nye porten. Osv. Sånn er det på min - alle USB porter virker, men skal jeg flytte musen fra en port til en annen, må driveren lastes inn på nytt. Endret 27. august 2010 av thomit Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Jeg har prøvd å innstalere driveren til musen i den andre USB porten også og ingenting skjer. Når jeg satte den inn i den første USB porten innstalerte den av seg selv. "Kan det hende USB-portene er deaktivert i BIOS?" Kan du forklare meg hva BIOS er? Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Nvm klarte det Jeg avinstalerte driveren og satte inn musen igjen. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Når du starter opp maskinen får du sannsynligvis opp et bilde som sier at for å komme til SETUP eller BIOS må du trykke på DEL eller F2. BIOS er et sted hvor du kan endre på maskinens innstillinger, eller f.eks. se hvilke temperaturer det er på de forskjellige komponentene osv. Du kan lese mer om BIOS her: http://no.wikipedia.org/wiki/BIOS Her ser du et bilde av en av undermenyene du muligens kan finne i BIOS. Om statusen på "USB 2.0 Controller" er [Disabled] vil nok ikke USB-portene funke. USB-portene pleier å være aktivert, men det kan jo være greit å ta en titt for sikkerhetsskyld. Når du installerte driveren til musa, var musa koblet til da, eller hadde du dratt den ut? Det er ofte slik at man må installere driveren (fra CD/DVD eller lestet ned fra nettet) før man plugger musa i USB-porten. EDIT: Jeg var visst litt sent ute der. Bra du fikk det til å funke! Endret 27. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Takk uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå