Kirua Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Hei. Jeg har et litt rart problem med hjemme netverket mitt. Jeg har nylig kjøpt en trådløs adapter med navn D-link DWA-140 og den skal visstnok være utrolig bra og har N standard. Det samme har routeren(Linksys , men får bare en strek på stasjonæren er Jeg heldig får Jeg internet ei lita stund, men når Jeg kobler opp laptopen min har Jeg plutselig 4 streker. hva kan dette skyldes? Stasjonær maskinen min kjører Windows 7 Enterprise. Trenger noen kjekke svar for dette! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Står maskinene på samme sted når du sammenligner? Hvis de står på forskjellige steder i huset så kan det skyldes bygningsmessige detaljer som vegger, gulv, store metallflater som kjøleskap etc. Lenke til kommentar
Kirua Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 jepp di står på akkurat samme plass. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 USB-dongler har mikroskopiske antenner. En laptop har ganske god antenne® med full størrelse. I tillegg er plasseringen helt vesentlig i endel tilfeller. Bare man flytter antennen noen cm, så kan du får store utslag. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Som Lafda nevner så er plasseringen viktig, ikke sett dongelen i en usb port bak maskinen hvis maskinen vender vekk fra routeren, bruk heller en usb kabel slik at du får den vekk fra pc kassa da den vil stoppe/forstyrre signalet veldig effektivt. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Som nevnt allerede, er antenna ofte problemet. Du kan prøve å flytte adapteren vekk frå kabinettet. Prøv gjerne å snu og vende adapteren i forskjellige retningar også, små justeringar kan ofte gi store utslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå