Cerwell Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Hei Trenger litt faghjelp her. Jeg er blank på Win7 og har nå en maskin i hende med et snodig problem: En stor del av ikonene har endret seg og starter nå Win media center. Dette har og påvirket noen av snarveiene i "oppstart". Eksempel: Velg "Kalkulator" fra startmenyen og kun WMC starter. Alt fra vage ideer til komplette veiledninger er velkommen. Endret 27. august 2010 av Cerwell Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Hei Trenger litt faghjelp her. Jeg er blank på Win7 og har nå en maskin i hende med et snodig problem: En stor del av ikonene har endret seg og starter nå Win media center. Dette har og påvirket noen av snarveiene i "oppstart". Eksempel: Velg "Kalkulator" fra startmenyen og kun WMC starter. Alt fra vage ideer til komplette veiledninger er velkommen. Sannsynligvis så har noen vært inne og tukklet med hvordan programmene åpnes, dette gjør man ved å høyreklikke på fila og velger åpne i, så huker man av for at alle slike filtyper skal åpnes av feks windows media player. For å fikse det gjør du følgende 1 : Sørg for at du ser hvilken filtype det er snakk om (enten via å høyreklikke på fila som skal åpnes eller via verktøy : mappealternativer : Fjern avhuking for å skjule kjente filtyper) og noter deg den (.exe etc) 2 : Høyreklikk på den problematiske fila (den som feks åpnes i windows media player) og Velg åpne i , så velger du riktig i forhold til filtypen , er du i tvil så kan du jo skrive filtypen her så kan vi forklare hvilket program som er å foretrekke. Du kan også bruke endringer i registeret for å ordne problemet Endret 27. august 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 @Malvado Takk for svar! Jeg ser hva du mener, men her er problemet at de fleste .lnk snarveier som viser til .exe er satt til å åpne i WMC. Ekempel: Calc.exe er satt til å åpne i WMC. Jeg er usikker på hvilke program jeg skal velge å åpne calc.exe i Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Om det er kun Ink snarveiene så følger du linken i innlegget over og laster ned register fila for .ink Les instruksjonene på websiden for å fikse registeret. Om det ikke funker kan jeg se om jeg kan veilede deg til å gjøre det manuelt, men sørg for å restarte systemet først. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Det er vel bare å slette snarveiene, og lage nye som trengs? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 @Malvado: Takk for linken. Så ikke den først. Har nå kjørt .reg fila for 'exe' uten at det gjør noen forskjell. System restart ok. @Thomit: Det er litt leit å gjøre det på samtlige programsnarveier. Det slår meg som et enormt hull at det er mulig å velge 'åpne i' for .exe filer. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) @Malvado: Takk for linken. Så ikke den først. Har nå kjørt .reg fila for 'exe' uten at det gjør noen forskjell. System restart ok. @Thomit: Det er litt leit å gjøre det på samtlige programsnarveier. Det slår meg som et enormt hull at det er mulig å velge 'åpne i' for .exe filer. Det er vel strengt tatt reg fila for .ink du skal kjøre antar jeg Dog mulig om du har forandret på selve snarveiene at dette må fikses manuelt, siden hver enkel snarvei fører jo til hvert sitt program. Kanskje det kan hjelpe å velge en system restore som er til en dato før dette problemet oppstod? EDIT 2 : Kom til å tenke på noe du bør teste : Lag en ny bruker og log av den brukeren du har, så går du inn på den nye brukeren og tester snarveiene i startmenyen, det er faktisk mulig at den brukeren du har nå har fått korruptert menyene. Endret 27. august 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 @Malvado: Takk til deg! Kjørte .reg for .lnk + reboot og nå er problemet løst. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Kjempebra at det løste seg. Og nå har jo andre brukere også muligheten for å fikse dette siden tråden nå står som løst ^_^ Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Etter noen år på hw nettet så ser vi fordelene ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå