infernus Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Hei! Jeg poster også på dette forumet: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20100728011937515&board_id=1&model=M4A79T%20Deluxe&SLanguage=en-us -- Les hva min maskinvare er.. -- Problem: Jeg har bygd meg en ny PC da den gamle streiket.. Jeg har opplevd noen merkelige problemer og de er som følger: 1. Tastatur og mus slutter og kunne klikke på ting i korte perioder, og hvis PC'n jobber mye så registreres ikke altid bevegelsene fra musa (dette problemet har jeg dog sett lite til).. 2. Lyden fra onChip lydkortet lager skurre/hakke lyder hvis PC'n jobber mye.. 3. XP bruker lengre tid på og starte enn på den gamle PC'n.. 4. Når jeg prøver og hoste egen spillserver så er det mye lag og Minecraft virker ikke i det hele tatt.. Får advarsel om at PC'n er overbelastet.. 5. Tunge spill fungerer fint på HD 1080 oppløsning med full grafikk, kan til og med ta opp video med FRAPS uten lag. Video redigering ved bruk av 4 kjerner ser også ut til og fungere fint.. Da husker jeg ikke mer i farten.. Noen idéer om hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg synes du burde nevne hardware her i denne tråden og ikke vise til et annet forum. Men dine problem kan skyldes XP og drivere til din hardware. Samtidig kan PSU være for svak til "HDD: Several Seagate Barracuda 7200.12 500GB". Lenke til kommentar
infernus Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Nei det jeg mener er at mine specs står i profilen min i diskusjon.no , men OK her er mine Specs: Case: Antec Nine Hundred Two PSU: MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4 Motherboard: ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3 RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 CPU: AMD Phenom II X4 945 Graphics: ASUS Radeon HD 4890 1GB GDDR5 HDD: 4x Seagate Barracuda 7200.12 500GB PSU'n har flere kanaler og det skal være mer enn nok til HDD'r.. :-) Lenke til kommentar
Zash Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Er alt av drivere oppdatert ? Lenke til kommentar
infernus Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Skulle være det ja.. Men jeg har jo bygd en identisk PC (litt simplere grafikkort) til min mor, og den fungerer normalt så langt jeg har sett på den.. Men oppdatering på tråden.. I går skjedde det igjen! Jeg spillte Minecraft med en kammerat og snakket via Skype.. Så skulle jeg se på en samtale fra en annen i Skype, og akurat i det jeg klikket på den personen så låste Skype seg og tastene på tastaturet fungerte ikke.. Musepekeren kunne jeg flytte på som vanlig, men den ville ikke klikke på ting.. Og den eneste tastatur funksjonen som virket var Alt+Tab for og bytte mellom programmer.. Så jeg forsøkte og bytte til forskjellige programmer, og det fungerte helt fint, men Skype svarte ikke i det hele tatt.. Helt låst! Så jeg begynner og lure på om det er Skype som gjør noe rart.. Ctrl+Alt+Delete fungerte ikke, heller ikke win tasten.. Skjønner ikke hvorfor jeg altid skal få sånne merkelige problemer med ting.. Må være en forbannelse eller noe! [Edit] Merknad, XP brukte enda lengre tid på og laste i dag, kan noen forklare meg hva som kan være galt? Hvis CPU'n er defekt så fungerer den vel ikke sånn delvis.. RAM'n kanskje? Data som blir borte, men virker ikke som det er det heller.. Det er bare at ting er tregt, bortsett fra den klikken med Skype.. Endret 29. august 2010 av infernus Lenke til kommentar
infernus Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Jeg har Win XP Pro SP3.. Og bruker nyeste AVAST antivirus (veldig fornøyd med)! Endret 29. august 2010 av infernus Lenke til kommentar
infernus Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Bump.. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Er det RAM relatert så kan du jo sjekke det med memtest. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Har du installert drivere for chipsetet? Sjekk om du har noen spørsmålstegn i DeviceManager! Lenke til kommentar
Shaddrak Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Det kan også ha blitt forårsaket av evt støt på PC'en om du ikke brukte noe antistatisk da du bygget den. Du merker det ikke selv, men komponenter kan bli ødelagt / få lavere "levetid". Endret 6. september 2010 av Kevin Fjeld Lenke til kommentar
infernus Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Hallo folkens! Jeg har fikset problemet.. Jeg formaterte en ny HDD og installerte XP Pro på nytt.. Nå virker alt som det skal.. XP er i skrivebordet 36 sekunder etter jeg trykker på på-knappen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå