Gå til innhold

Xbox-modding

Anbefalte innlegg

Halla gutta,

Jaggu lenge siden jeg har posta på forumet her. Ser det er mange reaksjoner på artikkelen min, skal prøve å svare på noe av det iallefall. Så får dere skrike ut hvis det er flere spørsmål dere har.

Angående å bygge XBOX inn i pc kabinett; tanken har slått meg, men det kan bli dyrt hvis det skal bli fint.

Det ble et dyrt prosjekt ja, men det var verdt hver krone :)

Du trenger ikke ny psu for å sette katode inn i Xbox, spør meg ikke hvordan jeg vet det 8)

Tar det som et stort kompliment at den største feilen dere finner i artikkelen er at den bryter med retningslinjene for forumet. Forresten, når begynte svensker lover å gjelde i Norge? :D

Noe mere dere lurer på?

MVH

Erling Kise

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Gammel tråd, men likevel..

Det er ikke en Celeron prosessor som mange sier.

"The CPU that powers the Xbox is a Coppermine based Pentium III with only 128KB L2 cache. While this would make many think that the processor is indeed a Celeron, one of the key performance factors of the Pentium III that is lost in the Celeron core was left intact for this core. The Coppermine core was left with an 8-way set associative L2 cache instead of the 4-way set associative cache of the Celeron."

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
hva med å flytte hele x-boxen over i et lite pc-kabinett slik at det blir bedre plass? så kan man også finne bedre kjøleløsninger (vannkjøling og peltier???)og kanskje til og med overklokke den litt?

Det med å flytte xbox over til et pc kabinett, er ganske mange som gjør for tiden, for da kan de sette inn en pc strømforsyning slik at de kan sette inn flere ting som neonlys, vifter osv. da Xbox sin strømforsyning ikke har så mye kraft at du kan putte på mye ekstra "dippedutter".

Når det gjelder å overklokke Xbox, så er 0 vits, med mindre du skal kjøre Linux på den da... er i alle fall ikke vits i til spill o.l.

Her er et eksempel på en Xbox som er satt inn i et pc-kabinett (selv bygd kabinett):

1.jpg

dette var ikke et så pent kabinett synest jeg, men det er da selvbygd.. selgjort er vellgjort.. er en brite som har laget denne..

Noen som vet om det er vanskelig å få en xbox i et pc kabbinett? Har lyst på det, men klarer det nok ikke selv :blush: . Går det ann å få neon på en elektro kjede til å gjøre det?

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er vanskelig å få en xbox i et pc kabbinett? Har lyst på det, men klarer det nok ikke selv :blush: . Går det ann å få neon på en elektro kjede til å gjøre det?

Tviler på at du får noen på en elektro sjappe til og gjøre. Sweclockers har gjort det og resultatet er jo glimrende.

Men det du kan gjøre er og høre med en VGS i nærheten som har elektro og høre med lærerene der om de kan gi dettil opgave til elevene. Vet at ofte får VGS oppgaver av privatpersoner

Edit: la til litt

Endret av Bateman26
Lenke til kommentar
Et av argumentene for å kjøpe en spillkonsoll fremfor PC har vært det lave støynivået. Da Microsoft lanserte sin XBOX forsvant det argumentet fra boka, men som vi overklokkere vet kan støy dempes!

er da sikker på at min ps2 støyer mer en min xbox ( ja jeg har første verson). men men...

Lenke til kommentar
hvorfor i hålandsdalen ska dere overklokke en xbox?det tar jo alle spillene som er laget for xbox uansett!

Tror du alle vi bare bruker den som spillekonsoll eller? DU har vist ikke sjekka xboxèns muligheter :devil:

Men skal selv prøve skaffe en xbox med 1400mhz cpu, 256mb ram. resten fikser man selv. selv bytta ut orginalvifta med en 800mm sak med lys ( nei jeg er ikke cs.14 , mp rules og " jeg skal bli begravd med amd logoen på en plexi kiste".) men hadde denne viften fra tidligere prosjekter. Kappa i xbox en og kappa litt i vifta. fungerer som pokker. kan legge ut noen bilder

EDIT: Leser noen av svarene i fra forumet her om folk som har brukt 300kr på mindre støy etc. Jeg tok en kjøleribbe fra en gammal maskin, satte den på gpu ( koster max 50kr. er fra gammel 133 eller 166).

cpu kjøleren kokte jeg for og få vekk gammle kjølepasta rester og rense den helt. planslipte og sattepå. sandpapiret var 800 og 1200 MAX prislapp på det kan ha vært 50kr.( for 2bonker) med 10 ark i hver. cpu tempen sank med 5grader.

Og ja, jeg vil si artikelen strider i mot rettningslinjene. snakke om bioser som ikke er ulovlig kan vi ikke. men redaktørene kan ta bilder av dem etc. legge ut skryte bilder av modda xbox. For hvis det er lov. kan ikke vi da ta bilder av infoen på våre bioser etc? bilde av skjermen ellerno? eller fører det til ban og bedragelse?

Edit2: brukte under 2 timer på modden der, grunnen til det er at den ****** lista var så vanskelig få på

edit: slettet altfor store bilder.

Smikk på pung!

- Novec

Endret av Novec
Lenke til kommentar
Tror du alle vi bare bruker den som spillekonsoll eller? DU har vist ikke sjekka xboxèns muligheter :devil:

Men skal selv prøve skaffe en xbox med 1400mhz cpu, 256mb ram. resten fikser man selv.

Ja, Tror denne posten hadde hatt godt av en oppklaring på akkurat det. Noen som tar på seg oppgaven å lage en oversikt over muligheter vi uvitende kan sikle over (begynner å skjønne at dette er genialt og jeg må få meg en sjøl). Helst en litt gjennomtenkt/arbeidet liste så vi ikke får 50 nye offtopic poster der man retter hverandre :p

Lenke til kommentar
Tror du alle vi bare bruker den som spillekonsoll eller? DU har vist ikke sjekka xboxèns  muligheter   :devil:

Men skal selv prøve skaffe en xbox med 1400mhz cpu, 256mb ram. resten fikser man selv.

Ja, Tror denne posten hadde hatt godt av en oppklaring på akkurat det. Noen som tar på seg oppgaven å lage en oversikt over muligheter vi uvitende kan sikle over (begynner å skjønne at dette er genialt og jeg må få meg en sjøl). Helst en litt gjennomtenkt/arbeidet liste så vi ikke får 50 nye offtopic poster der man retter hverandre :p

Tja, xboxen kan brukes som vanlig pc, alt du kan på din pc + spillekonsoll. Når man tar i bruk xboxens mulighet så legger man den ikke fra seg med det første:)

Akkurat nå kjører jeg avalaunch dashen på min. Mye artige ting for de som speller, nyhets feed etc fra itavisen etc har jeg satt inn, bilder fra mars etc ( fra rom sonden som råner rundt der oppe). Noe jeg liker ved nye ava er at man bare behøver trykke på en knapp så kan man laste ned savedgames til den etc. Slepper bruke datamskin og ftp etc. Xbox har uendelig med muligheter, kan ikke si annet en at dere må skaffe dere en, modde den og ha det gøy, er jo party maskin som bare det. musikk, snes emulator, ps emulator og mye mye mye mer.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg har en xbox i stuen som jeg bruker til å se film. Damen min synes ikke det var så fett at den lagde såpass mye støy som den gjorde i utgangspunktet, så jeg prøvde meg på modden som er forklart i overklokking artikkelen. Jeg har aldri prøvd meg på noe slikt før og har lite peiling, men jeg har viljen :)

Alt gikk helt bra fram til jeg skulle feste kjøleribben på prosessoren. Jeg vet ikke hvordan man kan lage en shim.. Jeg vet heller ikke hvor jeg eventuellt kan kjøpe en som vil passe til xbox prosessoren. Noen som kan hjelpe meg med tips her??

Jeg prøvde derfor å lime (med zalman termisk lim) kjøleribben direkte på prosessoren uten shim, men jeg fikk den aldri til å sitte helt som den skulle. Jeg klarte heldigvis å få kjøleribben av igjen og fjernet alt limet. Nå bruker jeg en vanlig kjølepasta og kjøleribben står løst på prosessoren. Dette virker jo forsåvidt greit helt fram til jeg finner ut at jeg skal flytte på xboxen ;-)

Noe som var mest skuffende med det hele var at tmp'en ikke gikk ned en eneste liten grad etter at jeg satt på den nye kjøleribben (samme som brukes i artikkelen). Er dette kanskje fordi kjøleribben ikke er festet skikkelig eller at jeg bør feste den med arctic silver termisk lim og bruke en shim?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
mmm... er ikke så inne i overklokking. hvorfor er det 0 vits å la være å overklokke en x-box?

Det er ikke vits i å overklokke Xboxen fordi den er laget for å kjøre spillene best mulig. Høyere klokkefrekvens vil ikke øke ytelsen (tror jeg).

Litt kreativ modding er jo alltid gøy 8)

Jo faktisk :D

X-Dream eller hva en uoffisiell xbox heter (de har bedre CPU, mer minne og litt annet dill og selges ikke i norge så vidt jeg vet). På sidene deres sier de at det er mye mer flyt i magnge av spillene.

Lenke til kommentar
X-Dream eller hva en uoffisiell xbox heter (de har bedre CPU, mer minne og litt annet dill og selges ikke i norge så vidt jeg vet). På sidene deres sier de at det er mye mer flyt i magnge av spillene.

Er en eller annen her i forumet som har spamma for at de selger de i Norge også.

De sier det gir bedre flyt, men tester jeg har lest sier det ikke hjelper, heller det motsatt i visse tilfeller for de greier ikke å kjøre akkurat samme cpuhastighet.

Men for linux og homemade apps merker man forbedring.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...