Gå til innhold

Xbox-modding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mmm... er ikke så inne i overklokking. hvorfor er det 0 vits å la være å overklokke en x-box?

Siden alle konsoller er laget spesifikt med tanke på at spillene skal kjøre optimalt på satt MHZ (original) samt grafikkinstillinger er det ingen vits å overklokke en konsoll.

Alt er optimalisert for at man skal slippe å mekke på en konsoll, man skal bare kjøpe ny når 2ern og 3ern kommer :D

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar
Ikke for å klage, men har dere (hw.no/overklokking.no) vurdert hvorvidt artikkelen bryter med deres egne retningslinjer for brukere av forumet, som da også burde gjelde dere selv, jeg siterer fra http://forum.hardware.no/nettikette.php#modchips, "Informasjon om installasjon av harddisker og BIOSer i konsoller er også uønsket", når dere beskriver med bilder og tekst, hvordan åpne en konsoll, demontere den og påpeker likheten med vanlig pc samt hvilke muligheter blant annet en ny bios gir, etc? Så da er det vel ikke så langt igjen til at dere bryter deres egne regler. Jeg vet at retningslinjene deres har som mål å forhindre piratvirksomhet, og jeg ser at å bytte ut en kjøleløsning direkte har lite med den slags, men en endret bios trenger heller ikke ha det, slik dere viste i artikkelen.

Ikke at jeg er etterlyser sterkere sensurering av artikkelen, det var interessant lesning. Etterlyser snarere en bevissthet over regelnivået dere krever av andre, når dere selv svært hårfint, kommer vel an på øynene som ser, balanserer på kanten av hva som tillates. Kanskje dere selv synes deres egne regler er litt urimelig unyanserte?

Vi skiller meget klart mellom det redaksjonelle og forumet. For øvrig vil vi selvfølgelig være fleksible med tanke på den regelen du nevnte - om du ønsker å modifisere på konsollen din, skal vi ikke hindre deg. Med mindre det du beskriver kommer i konflikt med hva du har lov / ikke lov å gjøre. Dette har vært diskutert før, og svaret er nå som da: forumets regler har intet med de redaksjonelle valg vi gjør - det er to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Fin artikkel ang støy fra xbox, men synd dere ikke lekte dere med en xbox 1.1 / 1.2 / 1.3..

Disse har jo allerede gpu vifta fjernet :)

Og det er alltid artig å se at overklokking.no gjengen har moddet sine xboxer med modchip(matrix chip hvis jeg ikke ser helt feil) og større harddisk :)

Lenke til kommentar

Angående overklokking av konsoll.

1. Ja, de fleste spill er laget slik at de kjøres optimalt på konsollen de er laget for men dette er ikke alltid tillfellet. F.eks. Perfect Dark til Nintendo 64. I "high res." modus slet faktisk maskinen med å kjøre spillet ordentlig når det var mye action på skjermen. Her kunne det gordt seg med noe ekstra ytelse.

2. I XBOXens tilfelle er det jo mye som ligner på Dreamcasten. denne har, i likhet med xbox, store muligheter for modifikasjoner (jeg kan da umulig bryte noen regler ved å nevne det), som f.eks. diverse emulatorer. Allerede når det kom til SNESemulering begynte Dreamcasten å få problemer. Det er klart at noen liknende problemer kan oppstå med xbox.

Så jeg vil med dette få si at overklokking av konsoller slettes ikke trenger å være meningsløst.

Lenke til kommentar

Hmh, trudde det var en Xeon i Xboxen...

Anyway. Hele prosjektet virker litt smårart ettersom CPU-temp har økt med 10 grader. Min Xbox (V 1.0) har en konstant load-temp på 50-52 grader, og det med standarvifte. Støyen er ganske "tilstede", men er bare merkbar hvis jeg spiller med ufattelig lavt volum. Og hvis jeg må spille ved lavt volum, bruker jeg heller headphones (som i seg selv demper all "uønsket" lyd ^_^).

Men men... Man må vel ofre noe for å få noe :p

Lenke til kommentar

hvis det bare var for støyens skyld, så må denne modden ha blitt gjort på en svært vanskelig, dyr og tidkrevende måte. Jeg bytta akkurat viftene på xboxen min. Dette kosta meg rundt 300 kr i vifter fra microplex inklusiv frakt. Nå kan jeg ikke høre viftestøy i det hele tatt.

For å gjøre denne modden som beskrevet må man kjøpe 1 stk gpu-kjøler, en stk cpu-kjøler, kjølepasta og en vifte m/ fanmate. Da fyker hundrelappene fort. I tillegg kommer masse tilpasningsarbeid. Ikke EN av komponentene som ble brukt i denne modden slapp unna en hissig dremel.

Ikke for å klage, men syns bare denne modden ble uhensiktsmessig dyr og omfattende i forhold til resultatet.

Her er hva jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Øhm, uhm.. jeg synes støyen fra Xbox'en er minimal... Hvis boxen står under tvn, og du sitter nogenlunde ett stykke fra tv'n (Som man bør gjøre), kan jeg, ihvertfall, bare høre den såvidt.. Og når jeg da spiller spill med lyd. (ja, lyd faktisk!), overdøver spillelyden den lille vifte duren fullstendig! Sorry! Synes det er penger ut av vinduet. :roll:

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar

Hva gjør det å modde en Zbox ulovlig. Å sette i en moddchipp er ikke staftbart, selv om alle bruker det for å spille piratspill. Blir jo nesten det samme som en CD-Brenner. Trur de fleste som har en Cd-bruker dennne også til å brenne ulovlig matrialer, ikke are til å ta backup av bildene sien.

Lenke til kommentar

skjønner ikke selv hvorfor dem skal ha det ulovlig på hw og ikke snakke om modchip etc. vi bruker det jo kun til lese av temp?

Skulle hatt en norsk guide som fulgte oss gjennom det, en guide skrevet av en på ok ( da dere er grymme til skrive artikler).

Lenke til kommentar

Er en evig diskusjon ang å ha både pc og xbox,men xbox'en har sine fordeler..

Jeg har vært evig pc bruker i alle år,men for en stund tilbake så ble jeg lei av å kjøpe ny pc hardware hver gang det kommer et nytt spill,derfor kjøpte jeg xbox..

Når det kommer til spilling på xbox'en så er den genial,alle spill går supert,flyter glatt,ikke noe hakking,men bruker den sjeldent til spilling,mye annent man kan bruke den til i stede.

Xbox'ens største styrke,er vel egentlig muligheten til å være et mulitmedia center i stereobenken..

For å si det sånn,den spiller ALT! og d.v.s alt... sonefri dvd,xvid,divx,quicktime,realmedia,shoutcast,mp3+++ bare det gjør den med stil.. :D

Den kan spille ting fra cd,eller bare streame det rett fra pc'en via smb..

Man kan bruke den til irc,legge inn linux på den+++

Xbox'en har en Celeron 733mhz cpu + 64mb ram,ikke spess heftig,men det holder,går og an å lodde på 64mb ram til,hvis man absolut trenger det..

Jeg har en v1.1 box selv,kan ikke si den støyer så mye,ikke som jeg legger merke til ihvertfall, og jeg har en WD1200JB 8MB hd inni der og..

Temp på xbox'en holder seg stabilt på 48-50'c,kan ikke si jeg har merka noe ustabilitet..

Personlig så var jeg veldig skeptisk til xbox før,mener hva er vitsen med å kjøpe enda en pc..?

Men etter man har kjøpt seg en,og lest det meste om alt ang xbox,så kjønner man at den er genial..er en pc til 1500.-

Hvis man er trofast SeTi bruker,så kan man jo kjøpe 14stk,koble de opp i cluster ved bruk av linux,så åppnår man 10.2Ghz :D for en total kostnad av 21000.- og det blir jo egentlig en heftig pc.. :D

Noe av det kuuleste er vel at xbox'en kan emulerer alle andre consoler bortsett fra ps2,og den gjør det bra og.. genialt å ha en liten maskin man kan spille absolut ALT på syns jeg.. :D

Vil anbefale kjøp av xbox jeg,er en genial maskin,er veldig morro når man ser potensialet i den...

Les litt her om dere er i tvil http://www.xbox-scene.com

Min Maskin

http://home.broadpark.no/~aroed/xbmod1.jpg

http://home.broadpark.no/~aroed/xbmod2.jpg

Hvis noen lurer på noe,kontakt meg på irc efnet

Miracl

Lenke til kommentar
Vil anbefale kjøp av xbox jeg,er en genial maskin,er veldig morro når man ser potensialet i den...

hør, hør.

jeg var ganske fornøyd med xboxen min før jeg installerte xbmp.. etterpå ble jeg ganske enkelt helt utrolig fornøyd. 1500+500 for modchip, så har du dvd/divx/mp3-spiller, et berg av emulatorer og tilhørende spill, for ikke å snakke om de vanlige xbox-spillene.

Lenke til kommentar

Går ikke å lodde over 2 punkter på hk da..det er bare hvis man installerer en "CheapMod" at man kan gjøre det..

2 måter man kan gjøre det på,enten må du ta ut onboard tsop(rom) flashe den,lodde den inn igen,eller bare kjøpe en mod chip og lodde 9 ledninger..

Xbmp gjør xbox til en genial maskin,kan spille alt av filmer og musikk :D

Xbox'en kan jo emulere alle andre consoler bortsett fra ps2,det burde jo egentlig være grunn nok til å kjøpe.. Mario World 64 funler ganske bra på xbox'en :D

Xbox er bare litt mas å sette seg inn på begynnelsen,men går fort når man først har lest litt..

Tenk xbox med denne http://www.xdeck.net/images/conceptv2.jpg :D

Hva er liksom vitsen med å kjøpe meg en sånn mini-itx maskin til 3000.- når man bare kan kjøpe xbox..

Bare at xbox'en kan streame musikk via Shoutcast veier opp for alle de pengene jeg har brukt på box'en hittil..

Genial

Miracl

Lenke til kommentar
Går ikke å lodde over 2 punkter på hk da..det er bare hvis man installerer en "CheapMod" at man kan gjøre det..

Joda. Det går an å lodde over to punkter på hk'et for så å flashe bios. Disse punktene er på baksiden. Man kjører så opp linux via 007 hacken, og flasher bios uten å lodde av noe som helst. Min box har xecutor 2 biosen flashet på orginal chipen.

Kom ikke her å si at det ikke går an! :)

Lenke til kommentar

Jeg gjør oppmerksom på at denne tråden er ment for å diskutere artikkelen, ikke alt mulig annet (som modchip mv.). Dersom det utarter seg, vil vi slette innlegg som ikke er relatert direkte til artikkelen.

Under "diskuter artikler" aksepteres det bare diskusjon rundt artikkelen. Andre temaer kan tas opp i separate tråder. Hjelp oss å holde denne kategorien noenlunde på plass, så skal vi forsøke å få til interessante artikler. :)

Ha en fin sommer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...