Gå til innhold

Xbox-modding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nydelig gutter :D .. jeg hater spillekonsoller for alt i verden, men siden den var litt pc aktig så er det greit :) håper det blir noe CPU-prosjekter snart jeg... *sukk* .. og kanskje ett skjermkort eller 3.. :wink:

Lenke til kommentar
hva med å flytte hele x-boxen over i et lite pc-kabinett slik at det blir bedre plass? så kan man også finne bedre kjøleløsninger (vannkjøling og peltier???)og kanskje til og med overklokke den litt?

om du hadde klart og overklokke CPU'en til xboxen .. kommer du ikke til og merke noe ..

Lenke til kommentar
hva med å flytte hele x-boxen over i et lite pc-kabinett slik at det blir bedre plass? så kan man også finne bedre kjøleløsninger (vannkjøling og peltier???)og kanskje til og med overklokke den litt?

Det med å flytte xbox over til et pc kabinett, er ganske mange som gjør for tiden, for da kan de sette inn en pc strømforsyning slik at de kan sette inn flere ting som neonlys, vifter osv. da Xbox sin strømforsyning ikke har så mye kraft at du kan putte på mye ekstra "dippedutter".

Når det gjelder å overklokke Xbox, så er 0 vits, med mindre du skal kjøre Linux på den da... er i alle fall ikke vits i til spill o.l.

Her er et eksempel på en Xbox som er satt inn i et pc-kabinett (selv bygd kabinett):

1.jpg

dette var ikke et så pent kabinett synest jeg, men det er da selvbygd.. selgjort er vellgjort.. er en brite som har laget denne..

Lenke til kommentar

Ikke for å klage, men har dere (hw.no/overklokking.no) vurdert hvorvidt artikkelen bryter med deres egne retningslinjer for brukere av forumet, som da også burde gjelde dere selv, jeg siterer fra http://forum.hardware.no/nettikette.php#modchips, "Informasjon om installasjon av harddisker og BIOSer i konsoller er også uønsket", når dere beskriver med bilder og tekst, hvordan åpne en konsoll, demontere den og påpeker likheten med vanlig pc samt hvilke muligheter blant annet en ny bios gir, etc? Så da er det vel ikke så langt igjen til at dere bryter deres egne regler. Jeg vet at retningslinjene deres har som mål å forhindre piratvirksomhet, og jeg ser at å bytte ut en kjøleløsning direkte har lite med den slags, men en endret bios trenger heller ikke ha det, slik dere viste i artikkelen.

Ikke at jeg er etterlyser sterkere sensurering av artikkelen, det var interessant lesning. Etterlyser snarere en bevissthet over regelnivået dere krever av andre, når dere selv svært hårfint, kommer vel an på øynene som ser, balanserer på kanten av hva som tillates. Kanskje dere selv synes deres egne regler er litt urimelig unyanserte?

Lenke til kommentar

Jeg skiftet ut GPU-vifta for en god stund tilbake, skal si jeg merket stor forskjell... MEN... Det eneste problemet jeg har har merket, er at det tydeligvis blir varmt inne i XBOXen... For når jeg spiller Burnout 2 i noen timer, begynner grafikken å glippe og til slutt henger boxen.

Kan være lurt å spille et krevende spill noen timer etterpå, så ser du om resultatet av moddingen var vellykket eller ikke..

Lenke til kommentar
Hva med en modding av ps2 konsoll? Den bråker også mye...

Ikke særlig den, da. Det er jo bare en 80 mm vifte i den, så det eneste av modding måtte vært å bytte den.

I artikkelen skriver dere at XBOX bruker en Celeron. Hvilken frekvens kjører denne på? Og er det enkelt/går det å sette inn en Celeron m/ høyere frekvens, men samme sokkel og fsb?

Det er en Celly Coppermine på 733 (ikke sikker her) MHz, men den er loddet til HK'et, så det kan bli et problem å bytte den :)

Lenke til kommentar
mmm... er ikke så inne i overklokking. hvorfor er det 0 vits å la være å overklokke en x-box?

Det er ikke vits i å overklokke Xboxen fordi den er laget for å kjøre spillene best mulig. Høyere klokkefrekvens vil ikke øke ytelsen (tror jeg).

Litt kreativ modding er jo alltid gøy 8)

Lenke til kommentar

Godt poeng, Kommers !

Ypperlig eksempel på hvordan de ikke helt har feid for sin egen dør, men er rask med å sensurere andre.

Unnskyldningen for BIOS mod blir sikkert noe slikt som at det ble gjort for å kunne lese av temperaturmåling.

Og til de som bygger Xbox inn i kabinett:

Forsvinner ikke store deler av poenget da ?

Er ikke litt av vitsen med konsoll at den skal være liten, og lett å ta med seg ?

Hvis den blir like stor som en pc, da kan en jo like godt bruke en pc da, med mer hastighet og bedre grafikk !

Lenke til kommentar
Ikke for å klage, men har dere (hw.no/overklokking.no) vurdert hvorvidt artikkelen bryter med deres egne retningslinjer for brukere av forumet, som da også burde gjelde dere selv, jeg siterer fra http://forum.hardware.no/nettikette.php#modchips, "Informasjon om installasjon av harddisker og BIOSer i konsoller er også uønsket", når dere beskriver med bilder og tekst, hvordan åpne en konsoll, demontere den og påpeker likheten med vanlig pc samt hvilke muligheter blant annet en ny bios gir, etc? Så da er det vel ikke så langt igjen til at dere bryter deres egne regler. Jeg vet at retningslinjene deres har som mål å forhindre piratvirksomhet, og jeg ser at å bytte ut en kjøleløsning direkte har lite med den slags, men en endret bios trenger heller ikke ha det, slik dere viste i artikkelen.

Ikke at jeg er etterlyser sterkere sensurering av artikkelen, det var interessant lesning. Etterlyser snarere en bevissthet over regelnivået dere krever av andre, når dere selv svært hårfint, kommer vel an på øynene som ser, balanserer på kanten av hva som tillates. Kanskje dere selv synes deres egne regler er litt urimelig unyanserte?

en modda xbox kan jo så mye mere en bare spille backup da!

feks..

du kan sette den i stua... strekk kabel til datamaskinen din...

og spille av film og musikk fra datamaskinen din...

se bilder fra datamaskinen din...

kan til og med gå på irc via xbox..

har selv browsa internett foran tv'en :D (linux)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...