Pampe Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Heisann! Jeg lager en site for et fiktivt importør-firma (skoleoppg). Den er bygd opp med frames: topFrame, leftFrame og mainFrame. Problemet mitt er at jeg har innlogging og oversikt over antall varer i handlekurv i leftFrame, og handlekurv++ i mainFrame. Hvordan kan jeg få leftFrame til å oppdatere seg når en endring skjer i handlekurven. Jeg har tenkt på en redirect i asp, men har ikke funnet en måte å få med target i redirecten. Har selvfølgelig prøvd å finne en javascript-kode som funker... Men det har jeg ikke klart. HJEEEEELP!!! Skal levere oppgaven på torsdag! Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Heisann.. Sent i seng.. eller tidlig ut av den? Endringen i handlekurven skjer som en følge av det som skjer i mainframe..right? Da er det enkleste å refreshe hele siden. Den koden som kaller "AddToCart"-scriptet ditt (eller nå hva du har kalt det), må sette target = '_top'. I "AddToCart"-scriptet sørger du for å redirekte til hele siden (ikke bare mainframe) I javascript blir det noe slikt: with(window.document.forms[0]) { target = '_top'; //Maa oppdatere hele frameset action = 'addToCart.php'; method = 'post'; submit(); } BIW Lenke til kommentar
Pampe Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Hei igjen :o Det kunne selvføgelig vært en måte å gjøre det på; å refreshe alle framene, men da blir brukeren logget ut fordi det starter en ny session. (Bruker asp-session variabel til å holde på brukerinnloggingen.) Går det an å si at koden skal refreshe kun den ene framen? Er ikke helt flink i javascript... PS. Takk for hjelpen. Jeg begynner å bli noe stressa... Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Mjo...det går an Problemet, er at du ønsker å oppdatere to frames "in one go". Eller gjør du det? Hmm.. det avhenger litt av hva du har i hoved-framen. Hvis du kun trenger å oppdatere handlevognsinformasjonen etter at brukeren har trykket på noe i hovedsiden kan du muligens komme unna med å sette target til handlevognsframe. Eks: <FRAMESET ROWS="128,*"> <FRAME NAME="cart" SRC='cart.html'> <FRAME NAME="main" SRC="mainframe.html" > </FRAMESET> og <FORM ACTION='action.php' METHOD='POST' target='cart'> <INPUT TYPE='text' name='txtTest' ><br> <INPUT TYPE='submit'> </FORM> ...men det var vel kanskje ikke det som var problemet.. Edit: Alternativ løsning Det slo meg at det finnes en måte å oppdatere to frames på samtidig uten å refreshe hele siden. Først oppdaterer du hoved-siden din på vanlig måte. I hovedsiden legger du til JS-kode som oppdaterer handlevognsframen din. Da vil oppdatering skje i to steg. Ikke noen spesielt pen løsning, men jeg tror den vil fungere. Eksempel kode for å oppdatere enkeltframe: <HTML> <HEAD> <SCRIPT LANGUAGE='javascript'> function fncUpdate(objElement) { var value = objElement.form.txtTest.value; window.parent.window.frames['banner'].document.location = 'action.php?txtTest=' +value; } </SCRIPT> </HEAD> <BODY> <FORM > <INPUT TYPE='text' name='txtTest' ><br> <INPUT TYPE='button' ONCLICK='fncUpdate(this)' VALUE='clickme'> </FORM> </BODY> </HTML> BIW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå