Gå til innhold

Ny Bærbar spillpc 15000kr

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal i løpet av høsten kjøpe meg en ny bærbar. Har til nå hatt en Macbook 13" som nå er 5 år gammel.

Har lyst til å kjøpe en bærbar i 15-16" klassen med best mulig utstyr for en ca 15.000kr.

Har sett litt på Multicom sin Kunshan W860, med i7 740, hd5870, og 4Gb ram. Dette er jo i 15-17k kr klassen. Er der noen andre bedre alternativ til samme eller bedre pris?

Er ikke en ekstrem gamer, men ønsker en pc som jeg faktisk kan spille på i 3-4 år, og ikke bare det året jeg kjøpte maskinen(som skjedde med macen)...

Vet at en 17 ofte er bedre i forhold til pris og kjøling, men ønsker å lett kunne ta den med på skole osv.

Takker for alle innspill.

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

W860 kan man si er kremtoppen når det gjelder bærbar til spill, i hvertfall i 15-16 tommers klassen. Kanskje sammen med Alienware's 15-tommer. Du kan kanskje finne andre 15-tommere med det samme grafikkortet (som jo er den viktigste komponenten når det gjelder spilling), som er billigere - men det som skiller W860 ut er jo den store graden av tilpassning man kan gjøre, samt at Clevo har peiling på det der med varme og støy i ekstreme bærbare - her er det ofte at andre produsenter svikter litt. Det er vel derfor at disse kan være billigere - skikkelig kjøling og byggekvalitet koster penger.

Du kjøper ikke katta i sekken hvis du velger en W860.

Lenke til kommentar

Alle bærbare som hos Multicom heter Kunshan/Xishan/Alishan, er bygget av Clevo, som er en fabrikant som først og fremst leverer bærbare chassis/barebones til andre. De har også spesialisert seg på ekstrem-ytende bærbare. Du finner samme maskiner til salgs over hele verden, med ulike navn. Det er de forskjellige videreforhandlerne som setter sine navn på dem. I USA heter de f.eks. Sager, Falcon eller Rock, i England Kobalt, i Tyskland Deviltech eller Cyber-Systems ... m.fl. Du finner ingen Clevo under eget navn noe sted, så vidt jeg vet ... kanskje med unntak av Taiwan. For noen år siden var det Clevo som faktisk sto bak Alienware's maskiner.

Clevo

PS. Kunshan, Xishan og Alishan er navnet på byer på Taiwan, der Clevo-fabrikken ligger. De har Asus som nabo.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...