Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Noen som har forslag til oversettelses program fra Bokmål til Nynorsk?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Hallo

Jeg går på allmenn påbygg og har et STORT problem, problemet er at vi har nynorsk og det hater jeg samtidig som jeg sliter i det drittfaget. Jeg får for eksempel en oppgave om å oversette en tekst fra bokmål til nynorsk da må jeg bla i ordlisten for hver eneste ord og det gidder jeg ikke, spesielt ille hadde det blitt på en eventuell eksamen.

Programmet må fungere selv om du ikke har Internett det vil si at det skal installeres og jeg vil ha et som er mest mulig nøyaktig med uten feil. Jeg er aldeles ikke interessert i innlegg som sier at dette er juks osv.

Noen som har et godt forslag til et oversettelses program som oversetter Bokmål til Nynorsk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Drøm i vei, du. Noe slikt program finnes ikke. Det skal jeg love deg!

---

BalleB

Tull!

En i klassen installerte et slikt program i skoletimen men det var litt unøyaktig ikke hvert eneste ord ble oversatt noe de egentlig skulle bli.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Her inne snakker vi bokmål takk! Moderator kan fjerne alle nynorsk innlegg her etter.

Jeg kan jo bare google nynorsk oversettelsesprogram MEN det betyr ikke at jeg finner det beste og i dette tilfellet er jeg faktisk villig til å betale for det og da SKAL jeg ha det beste og der har jeg ingen garanti på at jeg selv finner det beste. Så dermed spurte jeg dere og noen kom med et bra forslag.

Så jeg spør igjen er det flere slike gode oversettelses program i isåfall hvilke?

Burde jeg gå for Nyno og betale for student versjonen?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Kan jeg få påpeke at Nynorsk fortsatt er en del av det Norske språket og er lov å bruke på forumet?

Retningslinjene §1 - Innleggets Innhold

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:

Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt.

Nynorsk er hverken dialekt eller leet språk men det er en del av det norske språk.

For enkeltord kan du bruke http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

Men noen google translate mellom hovedmålene Bokmål og Nynorsk finner du nok ikke gratis. Husk at google translate oversetter dårlig og kun kan brukes for å tyde tekst og fungerer ikke grammatisk riktig.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...