Gå til innhold

Boardwalk Empire - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var dette finale?

Spennende, og overraskende vending i historien. Det er et valg som egentlig krever ganske mye mot fra både regissør og produsent, ikke bare å ta liv av en hovedkarakter, men å sette stopper for en historie som serien har utviklet over tid. Overraskelse er et kvalitetspreg til gode serier. Det er tross alt Nucky som er hovedpersonen her, ikke Jimmy.

Lenke til kommentar

Ja, sesongfinale. Men serien er fornyet, så tredje sesong kommer.

Veldig bra det du sier at Nucky er hovedkarakteren, for jeg har følt egentlig at Jimmy har gått ned til å være bare en birolle nå i S2, og ingen hovedrolle lengre.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Huh, jeg har det vist med å gå glipp av episoder. Ikke fått med meg nest siste episode så jeg skjønte ingenting da jeg satt på sesongfinalen.

Glimrende sesongfinale. Håper bare vi får se mer av Michael K. Williams ("Omar little") til neste sesong.

Makan til brilliant skuespiller altså.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Du er tam.

Kul sesongstart. Gyp blir trøbbel. Gleder meg til introduksjonen av Stephen Root sin karakter (som er basert på en virkelig person også). Litt kjipt at de ikke får tatt i bruk alle birollene på grunn av de opptatte planene til flere av skuespillerne. Flere av skuespillerne bortsett fra Buscemi og sånt som vil bare dukke opp i 2-3 episoder av de 5 første episodene denne sesongen.

Lenke til kommentar

Synes dette var en bra start på sesongen. Litt synd at Manny ble drept, likte han. Følte ikke noe savn av Jimmy, men tipper det kommer, han døde med stil i alle fall i fjor.

Blir spennende å se om Van Alden faktisk blir en bad guy etterhvert, fikk ikke pengepremien han egentlig fortjente, og han fikk jo tilbud om å "tjene ordentlig penger".

Harrow er favoritten, så nødeløs, men samtidig så bryr han seg om sønnen til Jimmy.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg gikk glipp av noe, men roter de med tidslinjen i serien nå? Eli måtte i fengsel for maks to år, men de regnet med at han var ute av fengsel etter 1 år. Slik jeg oppfattet det satt han inne i to år siden han ga bursdagsgaven til sønnen sin og sa noe ala gratulerer for to bursdager siden.

Det som skurrer for meg nå er at Margaret snakker med damen som begynte å blø på sykehuset, men hun er fremdeles i sykesengen. Man skulle da tro at hun var utskrevet for lenge siden hvis det har gått to år.

Så jeg vet ikke, er det jeg som roter nå?

Lenke til kommentar

Det episoden fikk meg til å tro var at Eli fikk 18 måneder fengsel. Mener det var 16 og en halv måned mellom slutten på sesong 2 og starten på sesong 3. Det kan ha vært noe som har gjort at han gikk glipp av ungens første bursdag av de to. Eller så er jeg også veldig usikker på det. Serien har hatt tendens til å ha mellomrom på noen måneder eller uker mellom episodene, men jeg ser virkelig ikke at Eli har vært 2 år i fengsel.

Lenke til kommentar

Det som skurrer for meg nå er at Margaret snakker med damen som begynte å blø på sykehuset, men hun er fremdeles i sykesengen. Man skulle da tro at hun var utskrevet for lenge siden hvis det har gått to år.

Så jeg vet ikke, er det jeg som roter nå?

Var det ikke i første episode i årets sesong hun dama begynte å blø, altså etter tidshoppet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Blir spennende å følge med på hva som skjer fremover nå. Det hadde vært litt spennende hvis det ble noe av den krigen, men jeg klarer ikke helt se hvordan det eventuelt skal foregå etter nyeste episode. Jeg måtte google om det er planlagt en sesong 4, og det var det, for et øyeblikk fikk jeg en følelse av at de la opp til at dette var slutten på Nucky.

Lenke til kommentar

Det virker som Nucky er i en håpløs situasjon, men regner nesten med han finner en utvei.

Greit det var overraskende og det trengtes baller for å skrive ut Damody, men å skrive ut personen hele serien er basert på lar seg vel ikke gjøre, eller?

Forøvrig digger jeg Gyp!

"Give me your blessing, and I´ll kill´em all"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...