gnuragit Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Hei! Jeg har en stasjonær pc som begynner å dra på årene. For en stund tilbake virket det som skjermen mistet kontakt med pcen, skjermen ble ihvertfall bare helt svart og strømlyset på den begynte å blinke slik det gjør når pcen er avslått, men skjermen på. Etter flere restarts og div banning ga jeg opp.. Pcen gikk men skjermen var svart. Etter noen mnd med en gammel laptop fikk tak i et annet grafikkort (avi radeon x1950xtx pcie 512M) og satte inn det, dermed funka det gamle rælet igjen, men bare helt til jeg installerte en driver til kortet, ATI Catalyst 7.4, og restarta som jeg fikk beskjed om etter endt installasjon. Nå funker alt fint fram til og mens windows loader i oppstarten, men skjermen slukner (blinker som avslått) når loadingen er ferdig og selve windows skal åpnes. Jeg kommer inn på hovedkortmenyen eller hva det er helt i starten ved å trykke delete, og inn på RAID-oplegget i oppstarten, men jeg får ikke kjørt windows i safe mode (finner ikke knapp/valg). Jeg har en del ting inne på den pcen som jeg vil ta vare på, så hvis noen har tips eller løsninger så tas det imot med åpne hender! PS. Jeg får ett "pip" i oppstarten, gjorde det når skjermen krangla tidligere også. Endret 27. august 2010 av gnuragit Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Er mulig at grafikkort er defekt. Har opplevd det samme selv. Safe mode skal komme hvis du trykker F8 på rett tidspunkt. Disken kan du alltids koble til en annen PC (eventuellt med USB adapter), så får du ut filene. Lenke til kommentar
gnuragit Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Grafikkortet skal være i orden, fikk det fra en kompis som sa det fungerte. Pcen ble formatert rett før problemene startet, og riktige drivere er sikkert ikke installert. Kom inn i safemode nå, hvor jeg blir informert om at pci bus og pci memory controller trenger å få installert software. Jeg har ingen cder med slike ting, noen som vet om en grei måte å skaffe disse tingene på? Er klar over at dette virker håpløst og at det er vanskelig å hjelpe. Fikk fjerna gamle Nvidia-drivere, og etter en restart fungerte det, men etter enda en restart var det tilbake til det gamle. Surrer rundt inne i safe mode igjen... Endret 27. august 2010 av gnuragit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå