Gjest medlem-1432 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Kan man bruke vanlig sjokolade i stedet for bakesjokolade(er det det det heter?) når man skal bake kake eller muffins? Og hva er forskjellen på vanlig sjokolade og bakesjokolade? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Du tenker vel på kokesjokolade. Tror du kan bruke melkesjokolade også, men den er mye mildere så du trenger kanskje mer. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg mente selvfølgelig kokesjokolade ja. Aha, kansje det er der forskjellen er. Kan man eventuelt spe på med litt kakaopulver hvis man bruker vanlig melkesjokolade, eller blir det bare tull? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Melkesjokolade i kaker vil gi deg en veldig svak sjokoladesmak. Det er derfor man bruker kokesjokolade som har et mye høyere kakaoinnhold. Kan sikkert spe på med kakaopulver (til baking) men jeg vet ikke om det blir helt det samme. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Definer vanlig sjokolade. Vanlig sjokolade kan være så mangt. Poenget er jo å få en sjokoladesmak i bakverket ditt; derfor bruker en mørk sjokolade. Så er det jo forskjell i smaken på forskjellige sjokolader, dette spiller selvfølgelig inn på sluttresultatet. F.eks vil det være lurt å bruke god sjokolade i desserter som sjokolademousse o.l. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Med vanlig sjokolade mente jeg freia melkesjokolade. Hadde det liggende, men ikke kokesjokolade, derfor lurte jeg. Jeg brukte sjokoladen til å bake sjokolade banan muffins, og dem ble veldig gode. Blir nok ikke til å prøve det med sjokoladekake eller andre ting som skal smake godt med sjokolade av. Man får jo og kjøpt mørk sjokolade som ikke er kokesjokolade, den funker vel like bra regner jeg med? Premium tror jeg den heter. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Det er mere sukker i vanlig sjokolade en kokesjokolade også. Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 I en kake med masse sukker og andre "sunne" bstanddeler, er det sikkert greit å bruke vanlig kokesjokolade, Freias premium.sjokolader inneholder jo litt tull. Til topping på kaker (raspet sjokolade) liker jeg ren melkesjokolade best, den mørke blir jo ganske bitter i ren form. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå