Gå til innhold

PL: 28.08.10 Blackburn v Arsenal, Ewood Park

invalid_user

Anbefalte innlegg

28.08.2010

Blackburn - Arsenal

FA Premier League

13:45 @ Ewood Park

TV2 HD Premier League 1

Blackburn+Rovers+v+Arsenal+Premier+League+0dA5WHluQc3l.jpg

Blackburn og Arsenal innleder runde 3 av årets Premier League. Ingen av lagene har klart å ta full pott i sine to første kamper. Blackburn står med 3 poeng, mens Arsenal har høstet 4 poeng mot henholdsvis Liverpool og Blackpool. Dette er en høyst uforutsigbar kamp hvor begge lag har noe å frykte. Blackburn er i stand til å true Arsenal i luftrommet, mens Robin van Persie får enhver Rovers-supporter til å skjelve i buksa hver gang han nærmer seg Blackburns sekstenmeter.

-----------------------------------------

Arsenal news

Kaptein Cesc Fàbregas er forventet å returnere til startoppstillingen sammen med Robin van Persie. Laurent Koscielny er tilbake fra suspensjon, mens nyervervelsen Sébastien Squillaci ikke blir inkludert i troppen. Denílson er også tilbake i troppen, men forventes ikke å starte. Ellers er Aaron Ramsey, Nicklas Bendtner og Samir Nasri skadet.

Forventet startoppstilling:

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Abou Diaby - Alex Song - Cesc Fàbregas

Theo Walcott - Robin van Persie - Andrey Arshavin

Man to watch: Robin van Persie

Blackburn news

Meget viktige David Dunn sliter med skade og er usikker til denne kampen. Ellers er midtbaneduoen Vince Grella og Keith Andrews også tvilsomme.

Forventet startoppstilling:

Paul Robinson

Michel Salgado - Christopher Samba - Ryan Nelsen - Gaël Givet

Morten Gamst-Pedersen - Phil Jones - Steven N'Zonzi - Martin Olsson

Nikola Kalinic - El-Hadji Diouf

Man to watch: El-Hadji Diouf

Resultattips:

Blackburn 1-2 Arsenal

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må vinnes om vi skal ha håp om å ta ligaen. Tipper vi scorer tidlig, og at Theo fortsetter sin gode form. Almunia har endelig fått nok, og føler at plassen som sjefsklovn i Arsenal er truet og går helt bananas hver gang Blackburn spiller rugby i 16 meteren våres, samtidig som Chamakh skambanker hver Blackburn spiller i luften, og står igjen med 2 assist og 1 mål etter kampen er ferdig, samtlige kommer etter headere.

0-5.

Book it.

Lenke til kommentar

Confirmed lineup:

Almunia

Sagna-Kos-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Diaby

Theo-RvP-Shava

Subs: Fabianski, Gibbs, Eboue, Wilshere, Rosicky, Vela, Chamakh.

----

Ingen Chamakh. Ser ut til at dette er Arsenals sterkeste lag. Fabregas og RVP fra start. Ser ut som en veldig bra benk.

Lenke til kommentar

Med den tankegangen burde Barcelona tape masse kamper. Ser for meg en grei 4-1 seier her jeg. Van Persie scorer alltid mot Blackburn.

Hvorfor det? De har bedre spillere enn oss i samtlige posisjoner og er flinkere til å holde på ballen. Dessuten pumper de ikke baller inn i boksen fra kantene slik Arsenal har en tendens til å gjøre.

Chamakh hadde vært ekstremt viktig både offensivt og defensivt. Vi kommer til å savne ham i dag.

Lenke til kommentar

Med dvergene Arshavin og Theo. De kommer til å bli drept av Blackburns fysikk. Tabbe av Wenger å ikke starte med Chamakh.

Hva i alle dager? Klarer du ikke se NOE som helst positivt? Theo kommer til å parkere venstrebacken (hvem det nå er som starter) til Blackburn. Tror det er bra at RVP starter så vi får se han fra start, så kan evt Chamakh komme innpå senere og kanskje spille sammen med Robin? Jeg tror vi vinner i dag, for vi starter med et meget sterkt lag, faktisk det som ble sett på som den beste 11'eren vår i fjor (Gallas i stedet for Kos).

Chamakh hadde vært ekstremt viktig både offensivt og defensivt. Vi kommer til å savne ham i dag.

Eh.. Han starter på benken? Det er ikke slik at han er skadet eller noe..

Lenke til kommentar

Med dvergene Arshavin og Theo. De kommer til å bli drept av Blackburns fysikk. Tabbe av Wenger å ikke starte med Chamakh.

Hva i alle dager? Klarer du ikke se NOE som helst positivt? Theo kommer til å parkere venstrebacken (hvem det nå er som starter) til Blackburn. Tror det er bra at RVP starter så vi får se han fra start, så kan evt Chamakh komme innpå senere og kanskje spille sammen med Robin? Jeg tror vi vinner i dag, for vi starter med et meget sterkt lag, faktisk det som ble sett på som den beste 11'eren vår i fjor (Gallas i stedet for Kos).

Eh.. Han starter på benken? Det er ikke slik at han er skadet eller noe..

Har ikke sagt han er skadet, men vi kommer til å savne hans hodestyrke i dag til han evt kommer inn. Sier seg selv at en spiller på nesten 190 er bedre å ha på banen mot et lag som Blackburn enn en som er 170. Nevnte spiller på 170 har dessuten ikke vært i toppform på veldig, veldig lenge.

Jeg må få lov til å ha en egen mening. Theo har aldri gjort det godt mot fysiske lag. Han er kontringssterk ja, men i etablert angrep har han en tendens til å løpe mot dødlinje og slå ballen inn i boksen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Vel..

Quote of the day: “I have to remind Arsene about his team, which used to win the league, that was the dirtiest team in the league. If you cast your mind back to when they were winning the league, they had more seedings-off and bookings than anyone else. Players like [Patrick] Vieira, [Emmanuel] Petit, [sol] Campbell and [Martin] Keown would mix it and say, ‘C’mon, what kind of game do you want to play?’ They would then completely dominate you whichever way you wanted to play. His [Wenger's] change of tactics from that day to this are quite remarkable. He has gone from that team and changed it into a team bred on getting the ball down and passing and moving. But it is still not as good as that team he used to have because there is now a way to beat them and I have done that over many matches… Don’t be suckered in by Arsène’s talk that they are a nice, pretty team. They can stand up for themselves and can mix it if they want to mix it… I’m not fed up with Arsène, though. In fact I’m more disappointed that Rafa Benítez has buggered off from Liverpool because it was always a nice psychological challenge against him.” – Sam Allardyce.

Lenke til kommentar

Benbjo: man kan ærlig talt ikke benke Theo etter kampen han hadde sist. Også synd at Rosicky benkes, men det er viktigere å ha Diaby på midten i dag.

Nei, jeg mener å benke Arshavin. Det er det eneste jeg klager på i grunn. Han har ikke hatt en god kamp siden Man U i fjor høst. Som jeg husker i øyeblikket hvertfall.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

GET IN YOU GUNNERS!!!!

Sykt fete de pique-trøyene med den store kanonen. Dessverre har jeg svidd så mye penger på Arsenal-shopen i sommer at jeg må drøye litt med nye innkjøp.

Haha, tenkte det samme angående pique-trøyene. Skal kjøpe en slik og en hjemmedrakt :) Hva er det du har kjøpt på shoppen i sommer da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...