hysoto Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Vurdere å kjøpe en Apple MacBook Pro 13" Blir min første "MAC". Ser de selger flere steder, eplehuset, mpx, komplett, elkjøp, expert og sikkert flere steder. Alle i underkant av 10.000,- Er det samme maskin, med de samme spesifikasjonene? Og er det kun prisen som skiller litt fra sted til sted? "PC-er" kan jo være forskjell på oppsettet på ellers like modeller. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Bare se litt på linkene så ser du det. Det er to ulike basis modeller 374 og 375 av Pro 13" p.d.d. MC374 = ~ 10000,- C2D 2.4ghz 250GB SATA HDD 4GB RAM MC375H/A = ~ 13000,- C2D 2.66ghz 320GB SATA HDD 4GB RAM Så er det i tillegg innenfor hver modell mulig å tilpasse intern hw. HDD størrelse 250-500GB SATA , eller 128-512GB SSD , insatt mengde RAM 4GB eller 8GB DDR3. Grafikk løsningen er nVidia 320M på begge. Endret 27. august 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
hysoto Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Takker for svar! Holder nok med en MC374 for mitt bruk. Og mener det holder med den til max kroner 9999,- Og det er vel den de har på de fleste butikkene etter som jeg kan se. Var en tur nå på: http://store.apple.com/no/configure/MC374H/A?mco=MTc0NzAyMDE Ser de kan tilpasses der. Men tror grunn oppsettet er mer enn bra nok for meg, så lenge maskinen er lik ellers. Endret 28. august 2010 av hysoto Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg kjøpte en MacBook Pro 13" når den var helt fersk, og jeg har den enda. Har hatt to feil på den. Den første var selvforskylt, jeg mistet den ned trappa, og vifta begynte å bråke. Fikk reparert den på forsikringa. Nr 2 var at laderen sluttet å virke, men jeg fikk en ny en, med en ny plugg, så det virker som om det var en kjent feil på den typen ladere. Men den anbefales! På det sterkeste! Alt bare virker, og det er utrolig godt. Den er også veldig lett å ta med seg, for den er liten, og har lang batteritid! Lenke til kommentar
hysoto Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Kjøpte meg en MacBook Pro om onsdag, og er veldig fornøyd så langt. Hadde tenkt å ha den som PC Nr. 2, men blir nok som Nr. 1 nå. Hadde aldrig tatt i en MAC før, men tror jeg har fått til det meste nå. Til og med klart å partisjonere disken i to deler. Ble en snau times kjøretur tur til Elkjop Mega Store i Sørlandsparken, kun for å se hvordan den så ut. Og regnet jo med at den var dyrere enn nettbutikken til elkjøp. Men kostet det samme. Ble til at jeg gikk ut med en nyinnkjøpt MBP under armen(Typisk meg, skal bare titte, men slik er det jo en gang). Var egen MAC avdelig der. Kjøpte meg en Apple Magic mus i dag, i min lokale elkøp butikk. Men har nok feil musematte, (bilig type), da den ikke var noe god å bevege på den. Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Min var også meningen å være PC nr 2, men den ble nr 1 den og ja. Den stasjonære ble stuet bort uka etter.. Mac koster vanligvis det samme, uansett hvor du kjøper den, er sjeldent noen store prisforskjeller der.. Min mor har en iMac, og da også en Magic Mouse. Har den ikke på noen musematte, bare rett på bordflaten, og det funker supert Kan også tipse deg om ett par programmer jeg har installert, og som jeg mener er ett must: * Caffeine: Legger seg i linja helt øverst, og er en kaffekopp. Når du trykker på den, hindrer du at Macen dimmer ned skjermen, går i dvale osv. Veldig greit når du ser på film, og ikke aktivt bruker den.. * Transmission: BitTorrent klient, trenger vel ikke si mer * Unrarx: For å åpne rar-filer. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Kjøpte meg en Apple Magic mus i dag, i min lokale elkøp butikk. Men har nok feil musematte, (bilig type), da den ikke var noe god å bevege på den. gratulerer med mac. musa er treg, men i innstillingene an du gjøre den raskere Lenke til kommentar
hysoto Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Takker for mange gode tips, om programmer, mus og annet Har i tilegg instalert "Glims" Slik at jeg kan maksimere/tilpasse Safari, Og har lagt inn "AppCleaner" for sletting av programmer. Det tar med seg alt som tilhører programmet du legger i søppelbøtta. MS Silverlight, for å se videoer på noen aviser og NRK tror jeg MSN for MAC, så litt rar ut, men kjekk å ha. Ikke mye brukt. Sikkert glemt mye nå, Ellers søker jeg litt på forumet her, og på mac1 forumet, finner svar på det meste Glemte noe: Den beskyttelse greia som lå mellom skjermen og tastaturet, skal den brukes når lokket lukkes? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 du trenger ikke ha noe mellom lokket og maskinen:) vil annbefale deg programmet adium for msn:) syns den er mye enklere og penere Lenke til kommentar
OrjanB Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Takker for mange gode tips, om programmer, mus og annet Har i tilegg instalert "Glims" Slik at jeg kan maksimere/tilpasse Safari, Og har lagt inn "AppCleaner" for sletting av programmer. Det tar med seg alt som tilhører programmet du legger i søppelbøtta. MS Silverlight, for å se videoer på noen aviser og NRK tror jeg MSN for MAC, så litt rar ut, men kjekk å ha. Ikke mye brukt. Sikkert glemt mye nå, Ellers søker jeg litt på forumet her, og på mac1 forumet, finner svar på det meste Glemte noe: Den beskyttelse greia som lå mellom skjermen og tastaturet, skal den brukes når lokket lukkes? Kast den. Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Takker for mange gode tips, om programmer, mus og annet Har i tilegg instalert "Glims" Slik at jeg kan maksimere/tilpasse Safari, Og har lagt inn "AppCleaner" for sletting av programmer. Det tar med seg alt som tilhører programmet du legger i søppelbøtta. MS Silverlight, for å se videoer på noen aviser og NRK tror jeg MSN for MAC, så litt rar ut, men kjekk å ha. Ikke mye brukt. Sikkert glemt mye nå, Ellers søker jeg litt på forumet her, og på mac1 forumet, finner svar på det meste Glemte noe: Den beskyttelse greia som lå mellom skjermen og tastaturet, skal den brukes når lokket lukkes? AppCleaner er vel strengt tatt ikke nødvendig? Ting fungerer ikke som i Windows, når du installerer ett program, så drar du bare programmet inn i "Applications" mappen, og da er det innstallert. Skal du slette det, drar du bare programmet i søppelbøtta, og det er slettet. Jeg har ihvertfall aldri hatt ett eget program for å avinstallere programmer.. Jeg bruker iChat til chatting. Men jeg bruker ikke MSN, har Facebook chat der. Også har jeg Skype. Hvis du MÅ ha MSN, så vil jeg heller anbefale Adium. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Vra å bruke appcleaner! De er mange filer som ikke blir slettet ved å dra fila til søppla Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Ja, ligger ofte igjen litt .plist-filer (inneholder informasjon om innstillingene i programmet, om det er registrert eller ikke og slikt) samt en del cachefiler som kan bli liggende. Greit å fjerne alt, så er du ferdig med det og trenger ikke å tenke på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå