hheia Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 hei. har hatt speilrefleks en liten stund, men nå i det siste har det blitt sånn at når jeg skal ta bilde, ser det veldig uklart ut når jeg tar det, men bilde blir klart. det gjør at jeg ikke kan ta bilder med andre instillinger enn auto. hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
anbar Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 hei. har hatt speilrefleks en liten stund, men nå i det siste har det blitt sånn at når jeg skal ta bilde, ser det veldig uklart ut når jeg tar det, men bilde blir klart. det gjør at jeg ikke kan ta bilder med andre instillinger enn auto. hva skal jeg gjøre? du har sikkert skjøvet på styrkeinnstillingen i eye-findern din. Om du bruker briller med en styrke er det her man har mulighet til å innstille kamera så man slipper å ha på seg briller når du tar bilde. på pentax k10d er det en metalllinje med tagger man flytter, den befinner seg på oversiden av det du ser gjennom når du tar bilde av noe. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Er det uklart når du ser igejnnom søkeren? I såfall er det muligens et lite hjul ved siden av søkeren du kan skru på. Skru til du ser displayet i søkeren klart. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Det er nok diopter-hjulet du skal skru på - en annen med samme problem i denne tråden. Lenke til kommentar
hheia Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 nå fikk jeg det til! tusen takk dere Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Fint problemet løste seg Jeg får ta på meg jobben og ønske deg velkommen til forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå