JRF Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Det er muligens ikke av allmenn interesse denne posten her men dette er avslutning på et 15 år langt forhold mellom meg og Nokia. I dag fikk jeg nok etter mange år med å ha lagt godviljen til... Jeg fikk min første Nokia sommeren 1995. En murstein som var mitt første møte med mobilteknologien. Jeg kunne sende SMS gratis og vi ringte gratis til hverandre i helgene. Det var tider!! Nokia kom stadig med nyere modeller og jeg satte min ære i være tidlig ute for å skaffe meg den siste teknologien. For hver ny telefon jeg kjøpte fra Nokia fikk jeg nye muligheter jeg ikke visste jeg trengte... Nokia 1610, 3210, 6210... Jeg skulle til USA og fikk plutselig behov for en 6310i, fortsatt en av de beste telefonene jeg har hatt. Byttet den ut til fordel for 6600 og nå begynte ting å skje... Telefonene begynte å bli tregere og tregere og det toppet seg totalt med Nokia N73 som brukte 11 sekunder fra jeg trykket på "Ny melding" knappen til editoren kom opp. Den ble i vill frustrasjon kastet i en murvegg... Vurderte lenge N95 men endte opp med en E51. Endelig en Nokia som var rask og som virket slik den skulle. Hadde denne i over 3 år (den ligger fortsatt i kjelleren som reservetlf) så da E52 ble lansert tenkte jeg at dette bare måtte bli bra. Så feil kan man altså ta. En tragedie av en tlf. Treg, ustabil, latterlig layout av funksjonstaster men fortsatt den jeg har idag... Fikk beskjed av Nokia om å oppgradere til OVI suite på min laptop her fordi den skulle være SÅ utrolig mye bedre. For en tragedie. Det første den gjorde var å prøve å synke alle bildene på pc'en min med tlf UTEN å spørre meg. Jeg vil da for pokker ikke ha bildene jeg har på pc'en på min tlf???!! Var på reise og prøvde å bruke tlf som modem... Helt umulig... En liten kikk på nettet bekreftet mistankene mine om at OVI suite er en tragedie av et program. Det som gjør at jeg i all offentlighet avslutter mitt 15 år lange forhold med Nokia idag er en 3 timer lang kamp med Nokias Ovi Music tjeneste. Jentungen på 10 har fått seg en Nokia 6700s tlf til bursdagen (hadde dessverre ingenting ed dette gavekjøpet og gjøre) og i pakken fulgte det med en kode for å laste ned gratis Rihannas siste album. Kobler til tlf med USB til min laptop men PC Suite finner ikke tlf og driverne blir ikke installert. Bruker en annen pc og der fungerer PC Suite. Logger med på OVI Music og laster ned albumet. Skal overføre musikken til tlf men får beskjed om at jeg ikke har lisens til å spille denne musikken? Hva i helve...??? Prøver på nytt, samme beskjed. Det er for meg krystallklart hvorfor Nokias aksjer koster en brøkdel av hva de gjorde for noen år siden. Fra å være et selskap som lagde gode produkter som de aller fleste forstår spyr de idag ut tlf som er mer eller mindre like med mer eller mindre de samme funksjonene som virker mer eller mindre godt sammen med støtteprogramvare som absolutt ikke fungerer bra. Slikt frustrerer vanlige folk. De gidder ikke og har heller ikke tid til å bruke time etter time for å finne ut av hvorfor ting ikke fungerer som det skal. Så fra idag er jeg ikke lenger en Nokia eier eller bruker. Jeg gidder ikke mer. Det er ikke EN eneste tlf fra Nokia som frister meg... Jeg er sikkert ikke den eneste som har det slik... Fra idag håper jeg at mitt liv skal bli enklere slik at jeg kan bruke min tid på noe mer verdifullt enn feilsøking av hvorfor ting ikke virker slik de er tenkt. Femten år er lenge... Men nok er nok. Farvel Nokia... 2 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Hvilken telefon står på døra, da? : ) Lenke til kommentar
terion Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Velkommen etter. Jeg også har fått Nokia i vrangstrupen etter alle disse år, fra første håndsettet i 1996 til N900 som var siste Nokia-en jeg har eid på en riktig god stund. OVI-Tjenester som aldri blir ferdige, elendig "app-store", og masse softwarebugs er hovedgrunnen til at jeg gikk til Android. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå